Ricoh køber Quadients grafiske forretning i Norden

PUBLICERET: 17 June 2022
OPDATERET: 17 June

Ricohs kunder inden for produktionsprint vil nu få et endnu større udvalg af efterbehandlingsmuligheder efter købet af Quadients grafiske forretning i Norden (Danmark, Sverige, Finland og Norge). Købet vil samtidig styrke Ricohs muligheder på det danske og nordiske marked.

Quadient er en global virksomhed, der har specialiseret sig i software til optimering af kommunikation på tværs af forskellige platforme. Købet vedrører Quadients grafiske aktiviteter, herunder produktløsninger inden for bogproduktion, skæremaskiner, lamineringsmaskiner, ringbinding samt storformatsløsninger. Aftalen omfatter ligeledes forbrugsstoffer og tilbehør, samt service og support.

Lasse Poulsen, Director, Graphic Communications Group hos Ricoh Danmark, siger: – Købet betyder, at Ricoh nu kan tilbyde endnu flere muligheder inden for efterbehandling og wideformat, men også større fleksibilitet, single point of contact og flere services, som vores kunder efterspørger. Vi bliver totalleverandør af løsninger til den grafiske branche – og jeg er sikker på, at dette også vil være med til at skabe nye indtjeningsmuligheder for vores kunder.

Lasse Poulsen byder samtidig Quadients grafiske medarbejdere velkommen til Ricoh. De skal være med til at styrke den eksisterende ekspertise og kapacitet.

Geoffrey Godet, administrerende direktør, Quadient, siger: – Med salget af vores grafiske aktivitet i Norden fortsætter vi vores transformation mod en strømlinet virksomhed, der er centreret omkring vores kerneaktiviteter. Vi er glade for aftalen med Ricoh – jeg er sikker på, at vi har fundet en meget kompetent virksomhed til at støtte vores kunder og dygtige grafiske team i den næste fase af deres rejse.

Tidligere i år indgik Ricoh et europæisk samarbejde med Quadient, der skal hjælpe udbydere af printtjenester og virksomheder med at levere markedsføringstjenester til store kampagner.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Gæt årets mest læste historie og vind bog om AI i grafisk produktion

Hvilken historie var den mest læste på signprintpack.dk i 2024?  Gæt og vind en bog om brug af kunstig intelligens i grafisk produktion.
konkurrence

Mange ville vide mere om PWF-film

Sign Service slog dørene op i både øst og vest for bl.a at vise den nye PWF-film som er en kombination af PPF og en wrap-film.
PWF_01

Reproflex Scandinavia bliver rotec-forhandler

Partnerskabet markerer et spændende kapitel for begge virksomheder.
reproflex-rotec

Ny transaktions- og bogprinter fra Ricoh

Ricoh lancerer Pro VC40000, der er en sort/hvid rullebaseret inkjetprinter som fås med to forskellige typer blæk.
ricohvc40000