Mercoprint køber Gerdøe Profil

PUBLICERET: 23 February 2023
OPDATERET: 23 February
Jesper Gerdøe (tv) og Ole Haupt ser frem til at blive endnu stærkere – sammen. Foto: Pressefoto.

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.

For kun en måned siden blev den Roskilde-baserede virksomhed Bemrk en del af Mercoprint, som også købte Nilssons Arbejdstøj i 2022. Nu udvider Mercoprint igen med en lokal virksomhed, nemlig Gerdøe Profil, der har base i Vordingborg. Overtagelsen sker pr. 1. marts.

– Det er egentlig ikke, fordi vi har et ønske om at blive kæmpestore, men vi tror på, at det er vigtigt at kunne tilbyde en fuld palet af ydelser inden for profilering, beklædning, sikkerhedssko, reklamegaver og tryksager til vores kunder, siger Mercoprints direktør Ole Haupt og fortsætter: – Med vores køb af mindre virksomheder og senest købet af Gerdøe Profil kan vi tilbyde et endnu bredere sortiment.

Mercoprint har desuden specialiseret sig i lager- og logistikløsninger, hvor virksomheder og deres medarbejdere kan købe alle deres artikler i individuelle webshops. Virksomhederne kan dermed outsource hele eller dele af deres håndtering af kontorartikler, tryksager, reklamegaver osv. og dermed spare væsentlige ressourcer, skriver de i en pressemeddelelse.

Hvis man vil lege med de store

Ejeren af Gerdøe Profil, Jesper Gerdøe, glæder sig også til at forene de lokale kræfter, som han mener er nødvendigt, hvis man også ønsker at være attraktiv for de lidt større virksomheder og ikke mindst som leverandør til det offentlige:

– Hvis man vil lege med de store drenge, er det ikke nok at være dygtig på dele af markedet. Mange virksomheder foretrækker at kunne handle ét sted med en totalleverandør, og i forhold til det offentlige kræves der særlige godkendelser for at komme i betragtning. Dem har vi, og vi er også ISO certificeret. Det kræver en del ekspertise og ressourcer at opnå, og det kan være svært for små og mindre virksomheder, siger Jesper Gerdøe.

Ikke født i går

Ole Haupt og Jesper Gerdøe har kendt hinanden i mange år og løbende haft samarbejde på kryds og tværs, blandt andet i kraft af deres medlemskaber af New Wave Profile, der er Skandinaviens største profilkæde.

– Ja, vi må jo nok erkende, at vores fødselsattester ikke er af nyere dato. Men det er ikke nødvendigvis nogen ulempe, at man ikke er født i går, hvis man ellers sørger for at følge med udviklingen”, siger Ole Haupt. – Og det er netop dét, vi gør med vores konsolidering. Det er rettidig omhu, hvor vi forener gode, stærke lokale kræfter, der ruster os bedre til fremtiden, slutter han.

Jesper Gerdøe og hans medarbejder vil også efter sammenlægningen være at finde på den nuværende adresse i Vordingborg med showroom, udstilling og produktion. Mercoprint får dermed endnu et lokalt felt i reklameparaplyen. Mercoprint, der i øvrigt kan fejre 50-års jubilæum senere på året, har hovedkontor og lager i Næstved og et salgskontor i Glostrup.

De seneste nyheder

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

På FESPA havde Canon fokus på at inspirere kunderne til at skabe vækst gennem workflow og automatisering
canon_01
Canon har fokus på kundernes udvikling og vækst

KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

På KOMM-Dagen er der fokus på inspiration, ideer og at bringe begejstring hos deltagerne.
Palle_Studs
KOMM-Dagen skal inspirere og udvikle – men kan også noget andet vigtigt

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud