Fotograferne bliver en del af Grakom

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 19 April 2022
OPDATERET: 19 April

Dansk Fotografisk Forenings (dff) har gennem flere år været en af  Grakoms samarbejdspartnere. Nu bliver de en del af Grakom, der gennem flere år har arbejdet på at blive den organisation, der samler hele kommunikationsindustrien.

Beslutningen om at blive Grakom-medlemmer blev truffet på dff’s nyligt afholdte generalforsamling, hvor medlemmerne med stort flertal stemte ja til et forslag om en sammenlægning med Grakom.

– Når dff bliver en del af Grakom, vil vi få langt flere kræfter til at sikre fremgang, nye medlemmer, flere medlems-events og bedre medlemstilbud. Fremover er vi en fotograffaglig forening med en erhvervsorganisation i ryggen, der kan understøtte vores medlemmer og varetage deres politiske interesser, udtaler Jens Erik Bæk, der er formand for dff.

Foreningen har omkring 140 medlemmer, der er professionelle fotografer og fotografvirksomheder. Foreningen sammenlægges med Grakom pr. 1. juli 2022, og foreningen fortsætter herefter sine aktiviteter som en brancheforening i regi af Grakom.

– dff er en stærk forening med en lang og rig historie på 143 år. Vi glæder os til at hilse medlemmerne velkommen i Grakom, hvor vi sammen med dem tager endnu et vigtigt skridt i ambitionen om at samle hele kommunikationsindustrien, siger Thomas Torp, Grakoms adm. direktør.

Når dff bliver en del af Grakom, vil organisationen have mere end 700 virksomheder, der har et medlemskab. Organisationen er over de seneste år udvidet med en række brancheforeninger. I 2021 etablerede Grakom således EmballageForum for emballagebranchen, og tidligere har organisationen stiftet Creative Club for bureaubranchen og Fespa Denmark for skiltebranchen.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Heidelberg: Nu kommer AI-revolutionen til trykkeribranchen

Heidelberg udstikker en stadig mere automatiseret og AI-drevet fremtid for trykkerier verden over.
Homeofprint_01

Antalis udvider Olin-design serien

Antalis relancerer nu Olin Design-serien og udvider også med nye produkter.
OLIN_Design

Maskinleverandøren Kolbus er blevet solgt

Kolbus, der producerer maskiner til fremstilling og raffinering af papæsker, er blevet købt af den tyske investeringsfond Max Valier Holdings.
Kolbus

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01