Schur fejrer 175 års jubilæum

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 30 August 2021
OPDATERET: 30 August

For 175 år siden den 2. juni tilbage i 1846 startede Johan Wilhelm Schur i en baggråd i Horsens et stentrykkeri, hvor specialet hurtigt blev vinetiketter, noder og æsker. Meget er ændret siden dengang. Virksomheden er vokset, den er i dag en betydelig virksomhed inden for emballage med selskaber i Danmark, Sverige, Tyskland, Australien og USA. Men hovedkontoret i fortsat i Horsens, hvor de i sommer flyttede ind i nyt domicil. Og det er fortsat en familieejet virksomhed, måske den ældste familieejede emballagevirksomhed i verden. Det er nu 6. generation, der leder Schur-koncernen.

– Lige siden vores familieejede virksomhed blev grundlagt, har vi haft vores base i Horsens. Byen har uden tvivl haft en kæmpe betydning for vores forretning og vores udvikling, skriver Schur i et opslag på LinkedIn i forbindelse med at de inviterer til reception den 1. september, hvor de lidt forsinket grundet Corona-restriktioner tidligere på sommeren, fejrer den runde dag.

Print og Medier ønsker tillykke med jubilæet.

Billede lånt fra schur.com

De seneste nyheder

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Fuldautomatisk efterbehandling af tekstilbannere

PLASTGrommet vil på FESPA demonstrere styrken af fuldautomatiseret efterbehandling med lanceringen af fire helt nye teknologier.
PLASTGrommet

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01