En ny DHL rapport viser, at B2B internethandel vokser så det knager

PUBLICERET: 19 April 2021
OPDATERET: 19 April
B2B internethandel vokser dramatisk. Ill. DHL

DHL har netop udgivet en rapport, som viser, at B2B (business to business) internethandel vokser dramatisk. Det skyldes til dels Covid-19, men nok så meget, at en ny generation af unge professionelle indkøbere ønsker at B2B handle på samme måde, som de er vant til med deres B2C (business to consumer) internethandel. Er virksomhederne klar til denne revolution?

I 2019 voksede den globale B2B internet handel med over 18% til omkring US$ 12 billioner. Denne voldsomme vækst forventes at fortsætte, så B2B vokser til omkring US$ 20 billioner in 2027. Dette kommer til at revolutionere hele strukturen i B2B handel, fordi en række mellemmænd vil blive elimineret samtidig med, at der kommer en langt mere direkte kontakt mellem producenten og slutbrugeren.

De fleste har sikkert prøvet at købe bøger og tøj på nettet, og mange har sikkert også prøvet at konfigurere en ny bil på nettet før et besøg hos forhandleren. Det er klart, at denne købsmodel også kommer til at dominere handlen af pumper, ventiler, termostater, robotter, CNC-maskiner, trykkerimaskiner og mange andre avancerede industriprodukter.

Små og mellemstore virksomheder står overfor meget store udfordringer med at udvikle nye og langt mere brugervenlige hjemmesider, hvor deres produkter kan købes direkte fra producenten. Og de virksomheder, som ønsker at begå sig internationalt vil få store sproglige udfordringer på hjemmesiderne, fordi det jo er oplagt, at køberne vil at købe på deres lokale sprog. Dette er faktisk en fordel for os danskere, som er vant til at arbejde på fremmedsprog, mens mange virksomheder i USA sikkert får det svært med de mange sprog. På den anden side vil forhandlernettet blive reduceret dramatisk med den langt mere direkte kontakt mellem producent og slutbruger.

Der ligger en handels revolution og venter, og de virksomheder, som går forrest kommer til at høste enorme fordele gennem voldsomt stigende salg.

DHL rapporten “The ultimate B2B E-commerce guide” findes her

Læs videre

Heidelberg i fremgang varsler højere priser

Heidelberg er kommet flot igennem første halvår 2022, men varsler højere priser for at fortsætte den positive udvikling.
Ludwin_Monz

Én virksomhed, uendelige muligheder. Det er Ricoh på Sign, Print & Pack

For blot nogle få måneder siden overtog Ricoh forhandlingen af Quadient's færdiggørelsesmaskiner for det nordiske område, så derfor kan Ricoh nu tilbyde et fuldt end-to-end produkt program indenfor digitaltryk og færdiggørelse.
Jan_RDK1

Carl Jensen viser ergonomisk arbejdsbord på Sign, Print & Pack

Carl Jensen har udviklet sig til at være en landets største leverandører til visuel kommunikation.
Carl Jensen's nye laminator/arbejdsborg, som vises på Sign, Print & Pack

Heidelberg fokuserer på software i skyen

Heidelberg udvider produktprogrammet med mindre, digitale trykmaskiner, og drejer virksomheden i en ny retning med fokus på mere digitalisering og software.
Heidelberg_web

De seneste nyheder

Scanpack stiller det store spørgsmål: Gik du glip af fremtiden?

Dette års seminarprogram har fire fokusområder, der afspejler nogle af de mest afgørende faktorer for industriens fremtid.
scanpack-seminar

Kreativ konkurrence for designspirer på Sign Print & Pack-messen

Fremtidens Receptioner: Grafisk konkurrence for designstuderende på Sign Print & Pack i Odense 18. - 19. september 2024
reception

Drupa tiltrak væsentligt færre gæster end forventet

Besøgstallene på årets Drupa-messe er offentliggjort, og de må være en skuffelse for Drupa og Messe Düsseldorf.
drupa-besøgende

600 samlede og limede papkasser i timen med fuldt farveprint på alle sider

På Drupa præsenterede EFI sammen med Packsize en løsning til personaliseret fuldfarveprint på bølgepapkasser.
efi_drupa_01