Mutoh viser ny tekstilprinter og strækbare UV-LED farver

PUBLICERET: 9 May 2017
OPDATERET: 9 May

Der bliver produceret stadigt mere tekstilprint i Danmark ifølge Lars Nielsen far NIZE equipment. Det er derfor også med en vis begejstring, at han fremviser Mutohs nye indirekte sublimationsprinter på Fespa, Mutoh 1948 WX.Printeren er dobbelt så hurtig som Mutohs hidtil hurtigste, hvilket er kommet i stand ved at fordoble antallet af print-hoveder fra to til fire. Den kommer i den populære print-bredde på 180 cm og kan printe op til 194 m2 i timen. Materialet skal være minimum 50% polyester, og farverne har officielt en levetid på et år, men kan ofte anvendes i op til to år på grund af den lys- og lufttætte en liters pose, som farven kommer i.

Lars Nielsen fortæller:
– Engang var hele Herning-Ikast området fyldt med tekstilfirmaer, så forsvandt det meste til Polen og andre steder, men nu begynder vi at se, at flere virksomheder efterspørger tekstilprintere. Det er dem der laver tæpper, sengetøj, møbelstoffer osv., der er tiltrukket af den øgede produktionshastighed og af at du har fuldstændig kontrol over kvaliteten.

Lars Nielsen ve dMutohs nye tekstilprinter Mutoh 1948 WX.

Mutohs tekstilprintere printer alle med en opløsning på 1.400 x 1.400, hvilket anses for at være ”over-kill” til mange applikationer, men det betyder, at du kan opnå en meget høj detaljeringsgrad uden at gå særligt på kompromis med hastigheden. For at sikre den høje præcision ved bi-directional print har Mutoh udviklet teknologien DropMaster, der gør det muligt at indstille printhøjden præcist til hvert medie.

Ny og større accessories-printer
Mutohs anden Fespa nyhed er ValueJet 626, som er en A2 version af ValueJet 426, som er i A3-format. Det er en UV-LED inkjet printer til print på diverse applikationer, som fx golfbolde, iphone covers, skilte m.m.

Strækbare UV-LED farver
Endelig kommer Mutoh med enhelt ny og meget strækbar UV-blæk på Fespa. Lars Nielsen fortæller, at den er så ny, at han endnu ikke har fået data på blækken, men kan vise eksempler på hvor strækbar den blandt ved at tage et iphone cover og vride det om sig selv helt uden synlige effekter på blækken.. Blækken kan bruges i alle Mutohs UV-LED-maskiner og skulle også fungere fint med bilindpakning.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

LM Sign opruster til udvikling

LM Sign i Sønderborg har gennem det sidste år investeret i nye maskiner. Nu er tiden kommet til at opruste på mandskabssiden.
LMS_01

UPM Raflatac lukker etiketfabrik

UPM Raflatac har besluttet at lukke deres fabrik i Kaltenkirchen i Tyskland permanent for at forbedre organisationens samlede effektivitet og rentabilitet.
UPM-Grafityp

Koenig & Bauer reorganiserer

For at komme tættere på nuværende og fremtidige kundebehov reduceres antallet af divisioner fra tre til to.
K&B_01

Tre virksomheder bliver til én

Tre sønderjyske virksomheder går sammen under nyt navn og på sigt flytter de også sammen under ét tag.
Screenshot