Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.

De giver produktinformation i koncentreret form og giver kunderne mulighed for at navigere gennem en butik uden assistance fra salgspersonalet. Frem for alt repræsenterer detailskiltning et omkostningseffektivt reklame- og markedsføringsmedium for detailhandlere. Det hjælper dem med at lede kunderne til de produkter, de vil sælge til dem.
Og selvfølgelig ved forhandlere, at attraktiv skiltning også er et brandingværktøj til at differentiere sig fra deres konkurrenter.

Butiksskiltning oplever støt vækst på verdensplan. En nylig undersøgelse foretaget af markedsundersøgelsesfirmaet Fact forudsiger en gennemsnitlig årlig vækstrate på 4-6 % for detailskiltning frem til 2031. Selvom digital skiltning er velkendt som en stærk vækstdriver, fortsætter også printede skilte deres vækst.

Trykte butiksskilte og POP-displays kan produceres fleksibelt og i de mange forskellige størrelser og designs. De kan sættes op eller installeres hurtigt og nemt i detailforretninger, uden at stille særlige krav til placeringen og, i modsætning til digital skiltning, forbruger de ingen energi. Hvad mere er, bygger trykte detailskilte i dag ubesværet bro over kløften til den digitale marketingverden ved hjælp af QR-koder.

Højtydende alternativ til storformat inkjet-printere

Hyppigt skiftende billeder og designs, små oplag, en bred vifte af størrelser og substrattyper kombineret med korte leveringstider er typiske krav til skiltetrykkerierne, som ofte producerer på storformat UV-inkjet-systemer. Sådanne systemer udskriver dog relativt langsomt, og produktionen af mindre skilte i butikker og POP-skilte med disse enheder kan være ret dyr.

Netop den type skilte kan med fordel trykkes på den nye KODAK ASCEND Digital Press. Den elektrofotografiske (EP) digitale presse er baseret på en robust platform fra Kodak, der kan levere millioner af aftryk hver måned. ASCEND Digital Press er en omkostningseffektiv løsning til detailskiltning, ikke mindst fordi den kan printe ark som er op til 1.219 mm lange med hastigheder op til 572 m2 i timen.

Lige så vigtig for skilteapplikationer er ASCENDs kompatibilitet med en meget bred vifte af materialer. Maskinen er velegnet til tryk på ubestrøget såvel som mat og blankt papir og karton – inklusive genbrugsmaterialer – og en lang række andre materialer. Materialerne kan være op til 762 mikron tykke eller have en vægt på op til 687 g/m2.

Fordelene ved kombineret kvalitetsprint og in-line udsmykning

En anden egenskab ved ASCEND Digital Press er dens femte farveenhed. Den gør det muligt at printe med en af i alt 13 tilgængelige miljøvenlige specialfarver i én omgang, sammen med de nye KODACHROME Dry Inks CMYK-procesfarver. Det er dermed muligt at opnå specielle farve- eller forædlingsseffekter. Blandt farverne findes orange, guld, hvid, klar og Foil Dry Ink for blot at nævne nogle.

Med KODACHROME Foil Dry Ink fås et væld af ægte folieeffekter, som reducerer omkostningerne med folie. Og så bruges det kun der, hvor du har brug for det. Specialfarverne kan placeres i den første, anden eller femte printenhed i pressen, hvilket gør det muligt for ASCEND Press at opfylde produktionskravene for forskellige farvesekvenser.

Uanset om det er større ophængningsskilte eller plakater, mindre hyldeskilte eller skrankedisplays – er det afgørende at gengive varemærkefarver korrekt. ASCEND har takket være KODACHROME Dry Inks en meget stor gamut og kan opnå mere end 90 % af PANTONE-biblioteket alene med CMYK, hvilket gør det muligt for den ekstra printenhed at fokusere på udsmykning og specielle effekter. Og hvis det ikke skulle være tilstrækkeligt, kan en af de specifikke KODACHROME Custom PMS-farver bruges som den femte farve.

Yderligere detailapplikationer ud over skiltning

Udover skilteproduktion kan ASCEND Digital Press varetage kommercielle opgaver til detailhandelen, såsom reklamefoldere og flyers, rabatkuponer og andre tryksager. Disse applikationer kan udskrives med høj kapacitet og kvalitet. Da pressen har fire standard papirskuffer til forskellige papirtyper og arkstørrelser ud over den lange arkføder kan sådanne applikationer køres hurtigt efter hinanden ved skilteproduktion.

– Med ASCEND Digital Press tilbyder Kodak skiltebranchem og in-house skilteafdelinger i detailkæder en effektiv printløsning, der sætter standarder med sin alsidighed, kvalitet og produktivitet, udtaler Jeff Zellmer, Vice President, Global Sales and Strategy, Kodak. – Kombinationen af højkvalitets fuldfarveprint og en bred vifte af forædlingsmuligheder i en enkel, brugervenlig maskine gør ASCEND til en yderst attraktiv investering.

Publicerat av: 

Del artiklen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.


Reklame & Folie Danmark: Udstillinger giver en helt speciel kundekontakt

Reklame & Folie Danmark (RFD) har specialiseret sig i salg og rådgivning omkring et bredt udvalg af materialer til skiltebranchen i Danmark. RFD er bl.a. repræsentant af en af verdens største producenter af laminater og materialer, Orafol i Tyskland, og har den vej rundt fingeren på pulsen om hvad vej udviklingen af materialer tager: Det er i den grønne retning.

Publicerat av: 

Vikiallo køber Transferprint

Vikiallo har købt Transferprint og har ansat Kasper Valeur som produktchef. Transferprint har blandt andet agenturet på OKI og Forever som nu overgår til vikiallo. Kasper Valeur fortæller, at han efter seks gode år sammen med sin makker Nicki Schram har valgt at gå sammen med vikiallo. Begge virksomheder ligger i Kolding. For Transferprints kunder […]

Publicerat av: 

Heidelberg fokuserer på software i skyen

Heidelberg er nok mest kendt for sine store offsetmaskiner, men Heidelberg har i flere år været i gang med en strukturel udvikling hvor man dels udvider produktprogrammet med mindre, digitale trykmaskiner i samarbejde med Ricoh men også drejer virksomheden i en fremtidsorienteret retning med fokus på mere digitalisering og software.

Publicerat av: 

Fedrigoni går ind i markedet for bilindpakningsfolier

Papirproducent Fedrigoni har besluttet at gå ind på markedet for PVC-indpakningsfilm til biler og har købt det Istanbul-baserede Unifol. Aftalen understøtter Fedrigonis strategi om fortsat at udvide sit produktsortiment til de tilstødende sektorer, samt udvide sin globale tilstedeværelse og styrke sin markedsposition inden for selvklæbende folier. Unifol blev grundlagt i 1994 af dets hidtidige ejere […]

Publicerat av: 

Danni Leonhardt vil se på automatisering og robotter

Danni Leonhardt fra det succesfulde Novictus har brug for altid at være lidt på forkant med, hvad der kan optimere virksomheden, samt udstyr, der kan gøre dem i stand til at tilbyde deres brugere nye muligheder. Derfor er Danni Leonhardt og hans partner i virksomheden Kevin Agerholm også faste gæster på Sign&Print-messen. Vi har stillet […]

Publicerat av: 

Nye støbte folier i mere end 100 forskellige farver

sign service udvider sortimentet af indfarvede folier med MACal 9800-CAST, en støbt polymerisk folie med permanent klar solvent acryl klæber. Der er 107 blanke og 10 matte farver i serien. De første farver i serien er på lager, fortæller Michael Andersen som er lageransvarlig hos sign service. Flere folier er på vej, men man kan […]

Publicerat av: 

De næste to FESPA-messer er fastlagt

Datoer og lokationer for de næste to års FESPA Global Print Expo og European Sign Expo er blevet fastlagt. To populære værtsbyer venter. FESPA-organisationen har besluttet, hvor de kommende messer i Europa skal arrangeres. I 2023 vil mødestedet være Messe München, 23.-26. maj. Det bliver sjette gang, at FESPA Global Print Expo og European Sign […]

Publicerat av: 

EWJ forstærker sin grønne profil på Sign, Print & Pack

EWJ blev stiftet af Erling Winter Jacobsen tilbage i 1967 og har siden da udviklet sig til at blive en af Danmarks førende udbydere af både udrustning og materialer indenfor storformat trykning. Med mere end 55 års akkumuleret erfaring kan EWJ give en en unik kvalificeret rådgivning omkring valg af både udrustning og produktionsprocesser i forbindelse med opstart og optimering af storformat trykning.

Publicerat av: 

Optimum Group Nordics køber alle aktierne i LABELCO A/S

Optimum Group Nordics fortsætter sin ekspansion på det europæiske marked, hvor efterspørgslen på bæredygtig og kvalitetsbevidst emballage vokser og er større end nogensinde. Med købet af 100% af aktierne af etiketproducenten LABELCO A/S, får de en kompetent aktør med store internationale kunder og med særlig fokus på fødevaresikkerhed. LABELCO er et af de eneste etikettrykkerier […]

Publicerat av: