Konica Minolta introducerede for syv år siden den tonerbaserede digitale etiketmaskine AccurioLabel. For to år siden rundede de 500 solgte maskiner og nu, bare to år efter, runder de 1.000. Salget bare fortsætter med at accelerere.
AccurioLabel-maskinerne er udviklet for at være en overkommelig indgang til digital etiketproduktion – både prismæssigt og teknologisk. De var oprindeligt rettet mod små og mellemstore etiketvirksomheder, men er nu også bredt accepteret af mange store etiketvirksomheder. De meget fleksible systemer er udviklet til at håndtere og levere et stigende antal små og mellemstore printjob med stadigt kortere gennemløbstider.
En touch-skærm gør maskinen nem at bruge for selv utrænede operatører, hvilket eliminerer behovet for omfattende brugeruddannelse. Opgaver, der var tidskrævende på analoge maskiner, kan udføres hurtigt og præcist med stabil printkvalitet, skriver Konica Minolta i en pressemeddelelse.
AccurioLabel har givet Konica Minolta en markedsandel på 28 % for digitale etiketmaskiner i Europa i 2021.
Mod på mere
Carsten Bamberg, Business Development Manager, Professional Printing Group, Konica Minolta Business Solutions European, siger:
– Med salget af maskine nr. 1.000 har vi nået en betydelig milepæl, som motiverer os til at accelerere vores etiketforretning yderligere. Vi genovervejer konstant mulighederne og forventer snart at kunne løfte sløret for endnu en nyhed i dette segment.
Kunde nr. 1.000
Det var den franske etiketvirksomhed Etiq’Lyon, der blev kunde nr. 1.000. Det er en virksomhed med syv ansatte, der hovedsagligt producerer selvklæbende etiketter i ruller.
– Denne investering gør os i stand til at tilbyde mange andre nye forretningsløsninger til vores kunder, som er spredt på tværs af alle brancher. Teknologien, de ekstremt konkurrencedygtige samlede ejeromkostninger og den professionelle støtte og lydhørhed fra deres ekspertpersonale var vigtige faktorer bag vores beslutning. Konica Minolta har været ekstremt god til at lytte til os og samarbejde i partnerskaber for at opfylde vores høje standarder, siger Bertrand Genin, ejer af Etiq’Lyon.