1.000 solgte digitale etiketmaskiner på syv år

PUBLICERET: 11 May 2022
OPDATERET: 11 May

Konica Minolta introducerede for syv år siden den tonerbaserede digitale etiketmaskine AccurioLabel. For to år siden rundede de 500 solgte maskiner og nu, bare to år efter, runder de 1.000. Salget bare fortsætter med at accelerere.

AccurioLabel-maskinerne er udviklet for at være en overkommelig indgang til digital etiketproduktion – både prismæssigt og teknologisk. De var oprindeligt rettet mod små og mellemstore etiketvirksomheder, men er nu også bredt accepteret af mange store etiketvirksomheder. De meget fleksible systemer er udviklet til at håndtere og levere et stigende antal små og mellemstore printjob med stadigt kortere gennemløbstider.

En touch-skærm gør maskinen nem at bruge for selv utrænede operatører, hvilket eliminerer behovet for omfattende brugeruddannelse. Opgaver, der var tidskrævende på analoge maskiner, kan udføres hurtigt og præcist med stabil printkvalitet, skriver Konica Minolta i en pressemeddelelse.
AccurioLabel har givet Konica Minolta en markedsandel på 28 % for digitale etiketmaskiner i Europa i 2021.

Mod på mere

Carsten Bamberg, Business Development Manager, Professional Printing Group, Konica Minolta Business Solutions European, siger:

– Med salget af maskine nr. 1.000 har vi nået en betydelig milepæl, som motiverer os til at accelerere vores etiketforretning yderligere. Vi genovervejer konstant mulighederne og forventer snart at kunne løfte sløret for endnu en nyhed i dette segment.

Kunde nr. 1.000

Det var den franske etiketvirksomhed Etiq’Lyon, der blev kunde nr. 1.000. Det er en virksomhed med syv ansatte, der hovedsagligt producerer selvklæbende etiketter i ruller.

– Denne investering gør os i stand til at tilbyde mange andre nye forretningsløsninger til vores kunder, som er spredt på tværs af alle brancher. Teknologien, de ekstremt konkurrencedygtige samlede ejeromkostninger og den professionelle støtte og lydhørhed fra deres ekspertpersonale var vigtige faktorer bag vores beslutning. Konica Minolta har været ekstremt god til at lytte til os og samarbejde i partnerskaber for at opfylde vores høje standarder, siger Bertrand Genin, ejer af Etiq’Lyon.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

PR Offset køber From Grafisk

Der er gang i butikken hos PR Offset, som på Drupa skrev under på en aftale om en ny Heidelberg offsettrykmaskine, og nu annoncerer købet af From Grafisk i Kolding.
PR_01

HP lover nyt på storformatfronten i efteråret

På HPs stand på Drupa var det nyheder i Indigo- og PageWide-serierne, der var mest i søgelyset. Men snart loves der nyt i storformatsegmentet.
HP-Paula

Konica lancerede deres B2-UV inkjet

Konica Minolta havde premiere på deres nye B2+ UV inkjet, AccurioJet 60000 på Drupa samt deres nye high chroma tonerprinter med et udvidet farverum.
Konica_Druopa_01

Horizon demonstrerede den smarte fabrik på Drupa

Målet for Horizon er at vise, hvordan printleverandører kan skabe en "smart fabrik"
horizon_drupa_01