Brandfactory med Skandinaviens største investering i Heidelberg-udstyr

PUBLICERET: 9 September 2019
OPDATERET: 9 September

Den skandinaviske koncern BrandFactory, som også er repræsenteret i Danmark, tegnede sig sidste år for Skandinaviens største samlede investering i Heidelberg-udstyr.

Head of Production, Serbaz Shali fortæller, at de nu kan se den positive effekt af investeringen, som består af en XL 106 trykmaskine, en Suprasetter CTP samt to Stahlfolders. Han siger:

– For at kunne imødekomme kundernes efterspørgsel har vi investeret i en Heidelberg Speedmaster XL 106. Den giver os mulighed for at skære ned på vores klargøringstider og producere flere job hurtigere samt i en højere kvalitet.

Med Push-to-stop kan de nu lave hurtigere jobskift og dermed spare tid. Maskinen er udstyret med UV-tørring, som sikrer, at arkene er tørre, når de kommer ud af trykpressen. Dermed kan arkene umiddelbart videregives til efterbehandling.
Den ny CTP med komplet Nela-punchløsning sikrer et automatiseret flow fra ordre til tryk.

– Kombinationen af hurtigere jobafvikling og tørretider har ført til, at vi har investeret i nye falsemaskiner. Falsene indstiller sig automatisk og der er mulighed for at gemme indstillinger for tilbagevendende job. Det betyder, at vi også her sparer tid og får optimeret vores flow til at håndtere flere job med kortere klargøringstider, udtaler Serbaz Shali.

Personalet nyder godt af et bedre arbejdsmiljø med det moderne udstyr i de nyrestaurerede produktionslokaler i Farsta lidt syd for Stockholm. Sidst men ikke mindst bidrager de nye investeringer positivt på miljøregnskabet med lavere energi- og ressourceforbrug, fortæller Serbaz Shali.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Canon slår det store brød op på Hunkeler Innovation Days

Under temaet 'The Power to Move' vil Canon at vise, hvordan digitalprint kan flytte mennesker og virksomheder fremad.
canon_prostream_3000_01

Ny trykfarve lover bedre egenskaber og lavere miljøpåvirkning

Hubergroup, en global leverandør af bl.a. trykfarver lancerer en ny trykfarveserie – Dynamica Ink.
Screenshot

Ændring i ejerskabet hos William Skilte

Alt fortsætter som før, lover Mette Broch som nu har overtaget det fulde ansvar for virksomheden.
william_skilte_mette

Flere spændende nyheder i årets Packnorth Award 2025

Siden første februar har Packnorth Award – Nordens største emballagekonkurrence – været åben for bidrag.
Blue-Ocean-Closure-Grand-Prize-qwboowvahoin2a5ecpx2m9vynt416rrtd7jxbh21dc