WERKs Grafiske Hus har været på opkøb

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 4 April 2019
OPDATERET: 4 April

Det er TrykD’ i Hadsten, der er blevet købt af WERKs Grafiske Hus a/s, der har til huse i Højbjerg ved Aarhus. TrykD’ blev etableret i 2015 som et søsterselskab til lokalavisen, Vores Avis. Men ledelsen har nu besluttet at koncentrere sig helt om avisen, og har derfor valgt at sælge trykkeridelen.

WERKs Grafiske Hus er en familievirksomhed, startet i 1974. Trykkeriet drives i dag af Allan Werk, der er anden generation. Han driver virksomheden sammen med sin hustru Lisbeth og datteren Benedikte. Der er 11 medarbejdere ansat i trykkeriet.

WERKs Grafiske Hus består af en grafisk afdeling, som laver opsætning af tryksager og klargør jobbene til tryk. Det er også her, der laves trykplader til trykkeriet. Desuden råder virksomheden over et trykkeri, som både tilbyder traditionel offsettryk og digitaltryk. Senest er der investeret i en KOMORI GL-529 offset trykmaskine, det er den første af sin art i Europa. Det betyder, at WERKs Grafiske Hus i dag er et teknologisk førende og konkurrencedygtigt trykkeri. Virksomheden råder tillige over bogbinderi og en færdiggørelsesafdeling.

Fra TrykD’ fortsætter medejer og salgsansvarlig Lasse Mortensen hos WERKs Grafiske Hus.
– Jeg glæder mig til samarbejdet. Hos TrykD’ har vi udelukkende haft fokus på de digitale trykløsninger, og vi har ofte set gode opgaver glide os af hænde, fordi vi ikke kunne tilbyde offsettryk og de lagerførings- og logistikløsninger, som vi nu får adgang til i WERKs Grafiske Hus, fortæller Lasse Mortensen.

– Hos WERKs har vi længe set efter muligheder for at styrke vores eksterne salg, og jeg glæder mig til samarbejdet med Lasse, som har vist enestående resultater. Med integrationen af TrykD’ opnår vi en markant styrkelse af den digitale del af vores virksomhed, og vi ser frem til at kunne tilbyde de mange TrykD’-kunder konkurrencedygtige produkter af høj kvalitet. Vi forventer, at nogle af TrykD’-opgaverne med fordel kan laves på vores nye offset maskine, så mange kunder kan forvente en positiv overraskelse, når de næste gang modtager et tilbud på en trykopgave, siger Allan Werk.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Scanpack stiller det store spørgsmål: Gik du glip af fremtiden?

Dette års seminarprogram har fire fokusområder, der afspejler nogle af de mest afgørende faktorer for industriens fremtid.
scanpack-seminar

Kreativ konkurrence for designspirer på Sign Print & Pack-messen

Fremtidens Receptioner: Grafisk konkurrence for designstuderende på Sign Print & Pack i Odense 18. - 19. september 2024
reception

Drupa tiltrak væsentligt færre gæster end forventet

Besøgstallene på årets Drupa-messe er offentliggjort, og de må være en skuffelse for Drupa og Messe Düsseldorf.
drupa-besøgende

600 samlede og limede papkasser i timen med fuldt farveprint på alle sider

På Drupa præsenterede EFI sammen med Packsize en løsning til personaliseret fuldfarveprint på bølgepapkasser.
efi_drupa_01