Kodak går efter emballagemarkedet

PUBLICERET: 21 June 2017
OPDATERET: 21 June

Kodak har allerede 150 af deres Prosper printhoveder i funktion på forskellige emballagetrykkerier verden over. Det er især som tiltrykningsmodul på flexo- og offsetpresser de bliver brugt i dag, hvor de fx trykker på bagsiden af en kartonemballage.

Det amerikanske trykkeri Zumbiel Packaging har netop fået installeret deres første Kodak Prosper 6000S, hvor den sættes op i en hybrid konfigutation med en 7-farve flexopresse med et avanceret inline udstansningssystem.

En af Zumbiels specialiteter er kartoner til drikkevarer på dåse, hvor de ofte får til opgave at lave specielle kampagner. Indehaveren Ed Zumbiel fortæller:
– På dette hybridsystem kan vi producere 20.000 12-styks emballager i timen. Vi kan gøre det 100% digitalt, men for ddet meste er det i en eller anden hybrid kombination. Det digitale element trykkes typisk kun på en enkelt side af æsken. Der er sjældent grund til at trykke digitalt over det hele.

Sammen med italienske Uteco er Kodak ved at udvikle en anden digital trykpresse baseret på Prosper-teknologien. Den skal printe på fleksible plastikker og kommer til at hedde Sapphire Evo. Den blev præsenteret som koncept på Drupa, og første levering bliver i starten af 2018, hvor et italiensk emballagetrykkeri får den første maskine installeret.

Kodak beskriver deres evne til at printe med vandbaserede farver på plastik som revolutionerende.
– Årsagen til at vi fokuserer på de vandbaserede farver er, at de er billigere og betydeligt nemmere at få fødevaregodkendt end fx UV-farver, udtaler Randy Vandagriff, som er nyligt udpeget præsident for Kodak’s Enterprise Inkjet Systems division.

Kilde: PrintWeek

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Inkjet-print med fuldautomatiseret efterbehandling

Oplev to nyudviklede efterbehandlingsløsninger til RISO’s inkjet-flagskib Valezus.
ExpeJet

Canon slår det store brød op på Hunkeler Innovation Days

Under temaet 'The Power to Move' vil Canon at vise, hvordan digitalprint kan flytte mennesker og virksomheder fremad.
canon_prostream_3000_01

Ny trykfarve lover bedre egenskaber og lavere miljøpåvirkning

Hubergroup, en global leverandør af bl.a. trykfarver lancerer en ny trykfarveserie – Dynamica Ink.
Screenshot

Ændring i ejerskabet hos William Skilte

Alt fortsætter som før, lover Mette Broch som nu har overtaget det fulde ansvar for virksomheden.
william_skilte_mette