Degn Grafisk tænkte kreativt og vandt et EU-udbud

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 19 May 2017
OPDATERET: 19 May

Nordjyske Degn Grafisk, som er et kombineret reklamebureau og et alsidigt trykkeri, så en mulighed i at vinde en opgave, der var udliciteret af Jysk Fællesindkøb på vegne af Rebild, Skive og Mariagerfjord kommuner grafiske ydelser og trykopgaver over en to-årig periode, der efterfølgende kan forlænges med to gange 12 måneder. Aftalen forventes at have en værdi mellem 3,2 og 6,4 millioner.

Men Degn Grafisk ville gerne udvise flere ressource i forbindelse med ansøgningen. I et år har de været White Label-partner med Lasertryk.dk. I det daglige bruger Degn Grafisk Lasertryk.dk som backup og ekstra kapacitet, når de selv har for travlt. Og samarbejdet gav dem de ekstra ressourcer i hverdagen. Det ville de udbygge.

Nu har de derfor i forbindelse med EU-udbuddet dannet et konsortium med Lasertryk.dk, hvor Degn Grafisk skal stå for alt det kreative grafiske arbejde og Lasertryk.dk til gengæld står for alle trykopgaverne.

Konsortiet vandt udbuddet.

– I dette tilfælde har samarbejdet med LaserTryk.dk været en mulighed for os til at fastholde opgaver og omsætning i lokalområdet i stedet for at sende pengene længere væk. Hvis kommunerne er flittige til at bruge aftalen, er jeg ret sikker på, at aftalen også kan føre til, at vi skaber nogle flere arbejdspladser i Degn Grafisk, fortæller Henrik Degn, der er grundlægger og ejer af Degn Grafisk.

 

– Hos Lasertryk.dk kommer vi til at fortsætte ad dette spor, og vi har alle nye udbud på vej sammen med vores whitelabel-partnere. Vi har i forvejen stor viden om offentlige udbud, som vi gerne deler ud af til vores partnere, supplerer Henrik Kruse fra LaserTryk.dk.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen