Massivit lægger en ny dimension til In Store-marketing

PUBLICERET: 25 April 2017
OPDATERET: 25 April

På skiltemarkedets store årlige messe, Fespa, vil Massivit 3D Printing Technologies vise hvordan fx leverandører af storformatprint kan styrke skilte- og in-store forretningen med flagskibet Massivit 1800 3D Printer.

På messen viser de, hvordan printeren gør det muligt, at fremstille spektakulære udstillingsmaterialer, som rækker langt ud over, hvad man kan med 2D-print. De vil blandt andet vise:

  • En 1,6 meter høj parfumeflaske demonstrerer, hvordan teknologien kan transformere den måde eksklusive kampagner kan udføres på, og hvordan 3D-elementet øger den visuelle påvirkning for at opnå en bedre effekt på målgruppen.
  • En 1,5 meter høj parafrase over temaet ”spildt mælk”, som viser den store design frihed, som kan opnås med denne nye teknologi. Den åbner mulighed for at skilteleverandørerne kan skabe sig et konkurrencemæssigt forspring og åbne døre til nye markeder.
  • En 3,2 meter høj skulptur fra den græske mytologi. Med den viser de, at teknologien rummer muligheder for meget store produktioner. Også større end printeren selv. For lige som man kan sætte mindre plakater sammen til en større, kan også printene fra 3D-printeren samles til en større enhed.

Med muligheden for hurtigt at fremstille store og komplekse 3D-objekter kan skilte- og reklameleverandørerne lægge en ny dimension til deres forretning og barberer uger af leveringstiden på produktioner, de førhen har måtte udvikle og fremstille eksternt.

Fespa afholdes fra den 8.-12- maj i Messehalle i Hamborg. Du kan se Massivits udstilling på stand nr. A4-C20.

Figuren er printet i flere dele og limet sammen, for derefter at blive spartlet og slebet. Til sidst er den sprøjtelakeret med en farve, der giver et stenagtig udseende.
Om det er præcis denne figur, de viser på Massivits stand, vides ikke, men imponerende er det.

De seneste nyheder

HP med nye løsninger til små og mellemstore virksomheder

HP udvider nu sin Latex-portefølje med lanceringen af de nye HP Latex 730 og HP Latex 830-printere – den nyeste generation af HP’s vandbaserede storformatløsninger.
HP Latex

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend