Kraftig vækst i storformat de næste år

PUBLICERET: 25 January 2017
OPDATERET: 25 January

Det amerikanske analyseinstitut InfoTrends udgav i slutningen af 2016 en rapport, der forudsiger udviklingen i storformat frem til 2020. Analysen er alene baseret på information om det Nordamerikanske marked, men er alligevel så markant, at den er værd at kigge nærmere på.

For InfoTrends forudsiger, at det printede antal kvadratmeter vil stige fra 462,1 millioner kvadratmeter i 2015 til 851,8 millioner kvadratmeter om året i 2020. En samlet stigning på næsten 85% eller 13% om året i hele perioden.

Noget af baggrunden for den store vækst skal ses i, at print strækker sig ud over mange flere applikationer og medier end hidtil. Det gælder fx tekstiler, byggematerialer, elektronik m.m., men naturligvis også, at opfindsomheden er stor og der derfor anvendes storformatprint på steder og i sammenhænge som ikke tidligere er set.

De største vækstrater forventes inden for sublimations- og vandbaserede print, hvilket måske hænger sammen med en mere udbredt brug til tekstiller og interiør. De årlige vækstrater skønnes her at være henholdsvis 32 og 26%. Men der er også betydelig vækst inden for Latex og UV, hvor UV udgør næsten halvdelen af markedet både nu, og i 2020. Det eneste områder, hvor der forudses en markant tilbagegang er inden for solvent, hvor mængden mere end halveres og markedsandelen reduceres fra over 10 til nogle få procent.

Du kan købe rapporten her: http://store.infotrendsresearch.com/category_s/55.htm

De seneste nyheder

HP med nye løsninger til små og mellemstore virksomheder

HP udvider nu sin Latex-portefølje med lanceringen af de nye HP Latex 730 og HP Latex 830-printere – den nyeste generation af HP’s vandbaserede storformatløsninger.
HP Latex

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend