Webproof skriver på deres hjemmeside, at man gratis kan downloade en version af deres online korrekturprogram, Webproof, med henblik på at prøve det i et egentligt produktionsmiljø. Det er set før. Det særlige her er, at der ingen tidsbegrænsning er, og at versionen er med fuld funktionalitet!
Kampagnen lanceres, efter det er kommet frem, at Flash er under udfasning. Flash er en vektorbaseret software, som blandt andet kan anvendes til at skabe flot grafik og interaktive funktioner i en web browser. Flere af konkurrenterne til Webproof anvender Flash, og de er derfor umiddelbart stillet i en vanskelig situation, som Webproof er kvikke til at udnytte.
Jan Adeltoft fortæller:
– Vi har ikke nogen slagsorganisation og sælger primært via nettet. Vores erfaring er, at det meste salg sker ved, at tryksagskunderne stiller krav til deres leverandører om at anvende Webproof. Det skyldes den måde processen drives frem på, og at alt kan trackes på hvem, der har gjort hvad.
Men hvad er det så, der skal få kunderne til at købe, hvis programmet er helt gratis?
– Det gratis program er en version begrænset til fire brugere. Det vi typisk være en til to interne og så et par kunder. Hver bruger er registeret i Webproofs system. Vil man være flere brugere, skal man købe en licens , der giver adgang til flere brugere. Det vil man hurtigt få brug for, med mindre man er en meget lille virksomhed med meget få kunder, sige Jan Adeltoft.
Han forklarer, at man godt kan downloade flere gratis version eller være flere om at dele de samme e-mail registreringer, men så mister man en meget stor del af ideen, nemlig at holde styr på, hvem der gør hvad hvornår.
Webproof har flere store dagligvare- og legetøjskæder blandt deres kunder, som producerer på tværs af lande og tidszoner, og her er det vigtigt at have et standardiseret og struktureret korrekturforløb, samt en klar ansvarsfordeling. Disse løsninger kan have op til flere hundrede brugere.
Du kan downloade en gratis version fra Webproofs hjemmeside her.