Hexis er verdensomspændende leverandør af selvklæbende folier til en lang række formål. For et års tid siden lancerede de Bodyfence, som er en klar beskyttelsesfolie specielt udviklet til bilmarkedet. Den bliver nu på Fespa fulgt op af en software, der skal gøre det muligt at forskære folier til en lang række bilmodeller.
Direktør for den danske afdeling af Hexis, Jette Pryds, fortæller:
– Da vi lancerede Bodyfence blev den øjeblikkeligt en succes. Der er et stort og ret lukrativt marked for montering af klar beskyttelsesfilm til biler. Folierne beskytter mod mindre anslag som fx insekter, små stenslag og vaskebørster og er blandt andet meget anvendt i billeasingmarkedet.
Nu lancerer Hexis så softwaren Hexis Design, hvor man kan vælge mellem en række forskellige bilmærker, årgange og modeller, hvor de mest almindelige områder for anvendelse af beskyttelsesfilm er defineret. Man vælger hvilke dele man vil foliere, og sender skæreinstruktionen til sin skæreplotter. Det betyder, ifølge Jette Pryds, at monteringen bliver enklere og hurtigere, men også at man kan forskære en række folier til de biler man typisk skal foliere, og dermed har en hyldeklar vare.
Hexis Design er cloud-baseret og fungerer via abonnementsbetaling. Abonnementet kan være helt ned til én måned, og man kan starte og stoppe det efter behov.
Hexis viste en lang række af folieprodukter på standen, blandt andet en ny strukturfolie til at lægge over print af plankelignende produkter. Folien hedder V750M og styrker træeffekten ved at have en træfiberlignende struktur og mathed.
Jette Pryds fortæller, med stolthed, at deres omfattende varekatalog nu udkommer på dansk. Kataloget indeholder, udover en vareoversigt, en betydelig mængde inspiration og er, ifølge den svenske salgschef Joachim Wallgren, kendt i Sverige som ”Foliebiblen”. Tag kontakt med Jette Pryds for at høre, hvordan du får hænderne i den.