Fotograferne bliver en del af Grakom

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 19 April 2022
OPDATERET: 19 April

Dansk Fotografisk Forenings (dff) har gennem flere år været en af  Grakoms samarbejdspartnere. Nu bliver de en del af Grakom, der gennem flere år har arbejdet på at blive den organisation, der samler hele kommunikationsindustrien.

Beslutningen om at blive Grakom-medlemmer blev truffet på dff’s nyligt afholdte generalforsamling, hvor medlemmerne med stort flertal stemte ja til et forslag om en sammenlægning med Grakom.

– Når dff bliver en del af Grakom, vil vi få langt flere kræfter til at sikre fremgang, nye medlemmer, flere medlems-events og bedre medlemstilbud. Fremover er vi en fotograffaglig forening med en erhvervsorganisation i ryggen, der kan understøtte vores medlemmer og varetage deres politiske interesser, udtaler Jens Erik Bæk, der er formand for dff.

Foreningen har omkring 140 medlemmer, der er professionelle fotografer og fotografvirksomheder. Foreningen sammenlægges med Grakom pr. 1. juli 2022, og foreningen fortsætter herefter sine aktiviteter som en brancheforening i regi af Grakom.

– dff er en stærk forening med en lang og rig historie på 143 år. Vi glæder os til at hilse medlemmerne velkommen i Grakom, hvor vi sammen med dem tager endnu et vigtigt skridt i ambitionen om at samle hele kommunikationsindustrien, siger Thomas Torp, Grakoms adm. direktør.

Når dff bliver en del af Grakom, vil organisationen have mere end 700 virksomheder, der har et medlemskab. Organisationen er over de seneste år udvidet med en række brancheforeninger. I 2021 etablerede Grakom således EmballageForum for emballagebranchen, og tidligere har organisationen stiftet Creative Club for bureaubranchen og Fespa Denmark for skiltebranchen.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly