Skal du konkurrere med onlinevirksomhederne?

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 17 January 2022
OPDATERET: 17 January

Nej, ikke nødvendigvis, hvis du spørger Peter Ollén fra Sign&Print i Sverige og Norge. Og han fortsætter med nedenstående eksempel fra Norge, men det gælder lige så fint i Danmark og Sverige – og mange andre lande.

En skiltevirksomhed i en lille norsk by havde svært ved at konkurrere med nettrykkerierne. Årsagen var, at han konkurrerede om det samme produkt: nemlig det at producere skilte.

Men så gik han i tænkeboksen, og fandt frem til, at han skulle sælge noget andet end onlinevirksomheden. Han ville levere færdigmonterede skilte. Så han producerede en brochure, som blev udsendt til alle virksomheder i nærområdet. I brochuren blev der vist billeder og priser på forskellige skilte – inklusive montering.

Det var et almindeligt skilte, som forinden var blevet oplevet som dyrt, når det kostede kr. 800. Nu var det pludselig interessant til kr. 2.900 for prisen inkluderede nedtagning af det gamle skilt, udbedring af gamle ophængningshuller samt montering af de nye skilt.

Det giver stof til eftertanke, så find ud af hvilke produkter du kan forædle for dine kunder. Du skal ikke blot sælge et produkt, men derimod en færdigpakket løsning.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

PR Offset køber From Grafisk

Der er gang i butikken hos PR Offset, som på Drupa skrev under på en aftale om en ny Heidelberg offsettrykmaskine, og nu annoncerer købet af From Grafisk i Kolding.
PR_01

HP lover nyt på storformatfronten i efteråret

På HPs stand på Drupa var det nyheder i Indigo- og PageWide-serierne, der var mest i søgelyset. Men snart loves der nyt i storformatsegmentet.
HP-Paula

Konica lancerede deres B2-UV inkjet

Konica Minolta havde premiere på deres nye B2+ UV inkjet, AccurioJet 60000 på Drupa samt deres nye high chroma tonerprinter med et udvidet farverum.
Konica_Druopa_01

Horizon demonstrerede den smarte fabrik på Drupa

Målet for Horizon er at vise, hvordan printleverandører kan skabe en "smart fabrik"
horizon_drupa_01