Nej, ikke nødvendigvis, hvis du spørger Peter Ollén fra Sign&Print i Sverige og Norge. Og han fortsætter med nedenstående eksempel fra Norge, men det gælder lige så fint i Danmark og Sverige – og mange andre lande.
En skiltevirksomhed i en lille norsk by havde svært ved at konkurrere med nettrykkerierne. Årsagen var, at han konkurrerede om det samme produkt: nemlig det at producere skilte.
Men så gik han i tænkeboksen, og fandt frem til, at han skulle sælge noget andet end onlinevirksomheden. Han ville levere færdigmonterede skilte. Så han producerede en brochure, som blev udsendt til alle virksomheder i nærområdet. I brochuren blev der vist billeder og priser på forskellige skilte – inklusive montering.
Det var et almindeligt skilte, som forinden var blevet oplevet som dyrt, når det kostede kr. 800. Nu var det pludselig interessant til kr. 2.900 for prisen inkluderede nedtagning af det gamle skilt, udbedring af gamle ophængningshuller samt montering af de nye skilt.
Det giver stof til eftertanke, så find ud af hvilke produkter du kan forædle for dine kunder. Du skal ikke blot sælge et produkt, men derimod en færdigpakket løsning.