Skal du konkurrere med onlinevirksomhederne?

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 17 January 2022
OPDATERET: 17 January

Nej, ikke nødvendigvis, hvis du spørger Peter Ollén fra Sign&Print i Sverige og Norge. Og han fortsætter med nedenstående eksempel fra Norge, men det gælder lige så fint i Danmark og Sverige – og mange andre lande.

En skiltevirksomhed i en lille norsk by havde svært ved at konkurrere med nettrykkerierne. Årsagen var, at han konkurrerede om det samme produkt: nemlig det at producere skilte.

Men så gik han i tænkeboksen, og fandt frem til, at han skulle sælge noget andet end onlinevirksomheden. Han ville levere færdigmonterede skilte. Så han producerede en brochure, som blev udsendt til alle virksomheder i nærområdet. I brochuren blev der vist billeder og priser på forskellige skilte – inklusive montering.

Det var et almindeligt skilte, som forinden var blevet oplevet som dyrt, når det kostede kr. 800. Nu var det pludselig interessant til kr. 2.900 for prisen inkluderede nedtagning af det gamle skilt, udbedring af gamle ophængningshuller samt montering af de nye skilt.

Det giver stof til eftertanke, så find ud af hvilke produkter du kan forædle for dine kunder. Du skal ikke blot sælge et produkt, men derimod en færdigpakket løsning.

De seneste nyheder

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.
Revoria
Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Jubilæum markeres med nyt samarbejde med Manroland samt åbningen af verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly