Ricoh udfordrer markedet med en kompakt UV-flatbed

PUBLICERET: 12 March 2019
OPDATERET: 12 March

Ricoh lancerer en flatbedprinter til dem der arbejder med emballage, skilte, indendørs dekorationer og specialdesignede storformatprodukter.
Produktivitet og alsidighed skal kendetegne den nye UV-flatbed printer, Pro TF6250, som er udviklet af Ricoh. Det er et kompakt system, 2,5 x 1,3 meter – en klassisk flatbed med en bom og et bevægeligt printhoved, der bevæger sig over materialet.
Ricoh har bygget videre på den teknik, der findes i Ricoh Pro T7210, men med et nyt farvesæt, udvidet farveområde og højere udskrivningshastigheder på op til 64,6 kvadratmeter i timen. Den daglige vedligeholdelse af maskinen og rensningen af printhovederne sker automatisk med bare et tryk på en knap.
Maskinen er opbygget omkring Ricohs printhoveder og den indbyggede teknologi sikrer, at den kan printe ved lave temperaturer, hvilket forhindrer varmefølsomme materialer i at smelte, krølle eller bøje.
Pro TF6250 kan printe på en række forskellige underlag, såsom træ, metal, glas og konventionelle tegnmaterialer som Forex, Dibond og acrylplader. Derfor har Ricoh udviklet to typer blæk til UV-udskrivning. Brugerne af Pro TF6250 vil kunne vælge den blæktype, der giver et stort farveområde til billeder og grafik, eller den blæktype, der passer til industrielle applikationer.
Flatbed’en har fire individuelle vakuumzoner for at holde materialet på plads og automatiske sensorer, der justerer skrivehovederne til den rigtige højde. Den maksimale tykkelse af de materialer, der kan placeres på bordet, er 110 millimeter.
Ifølge Ricoh vil produktet blive frigivet på markedet i andet kvartal af 2019 og vil formentlig blive vist på FESPA.

De seneste nyheder

Robotfactory med fuldautomatisk skæresystem

Robotfactory viste på FESPA deres automatiserede skæresystem med to ABB-industrirobotter i samarbejde med et industrielt Zünd D3 skærebord.
robot_01

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S og styrker efterbehandlingstilbuddet i Prinfo-kæden.
Screenshot

Fujifilm: "Det er sjældent, at der lanceres en ny blækteknologi"

Fujifilm har udviklet en helt ny blækteknologi. AQUAFUZE kombinerer UV-LED og vandbaseret blæk.
Fuji_01

Dansk virksomhed indtager USA og indgår samarbejde med Disney

Poster & Frame Art Group har på få år skabt en international succes, der bringer dansk design og automatiseret printproduktion til USA.
P&F_01

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk