Personalisering af sportsudstyr og beklædning er en hastigt voksende trend, som der vil være stor fokus på på ISPO München, der er verdens førende globale messe for sportsartikler, med over 2.700 udstillere og 80.000 forventede besøgende.
Digitalt print gør det lettere at flytte fra masseproduktion til massepersonificering på tværs af en bred vifte af produkter inden for sportsudstyrsmarkedet. På ISPO, der finder sted den 28.-31. januar, vil blandt andre Roland vise deres sortiment af digitale printere, der er udviklet til at imødekomme netop denne voksende industris behov.
Med den digitale print-teknologi er det muligt at tilpasse sportsartikler og give dem en unikt udtryk. Det gælder produkter som fodbolde, surfbrætter, skihjelme, flag, atletisk tøj og andre typer af sportsbeklædning og -udstyr, der alle kan få et helt personligt udtryk.
Roland-teamet viser en række teknologier på standen for at imødekomme kravene fra det nuværende og fremtidige sportsmarked. Rolands VersaUV LEF-printere er ideelle til direkte print af tekst og billeder på et stort udvalg af materialer, herunder akryl, plast, træ, bord, metal, glas og læder* samt på en række andre genstande som smartphone covers, golfbolde, fiskespoler, hockey pucks, drikkeflasker, trofæer og meget mere.
Roland vil også demonstrere sin kompakte VersaSTUDIO BN-20 enhed, der bruges til at lave klistermærker, etiketter, termotransfer til tøj, POS-displays, plakater og meget mere. BN-20 er også perfekt til personalisering af spillertøj.
Besøgende vil også kunne se METAZA MPX-95, en desktop fotoprinter, der kan printe tekst og billeder på plaketter, trofæer, medaljer og meget mere.
*) Primer kan være nødvendig til visse applikationer.