Impleo. Det handler om automatisering – og det handler om mennesker

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 30 January 2018
OPDATERET: 30 January

I sidste uge var Impleo Danmark, som René Møgeltoft Søgaard startede i efteråret, vært ved en reception for kunder og venner af huset. Der var fyldt godt op i lokalerne, omkring 120-150 mennesker var mødt op for at ønske tillykke med den nye virksomhed, der ejes af René Møgeltoft Søgaard og norske Impleo AS i fællesskab.

Stemningen var god og snakken gik. Det var i den grad branchenetværk. Det bemærkelsesværdige i dagens program var, at der ikke var et Impleo-punkt på programmet.


– De fleste af kunderne kender jo Impleo, så vi ville gerne give dem lidt andet med hjem, som tak for at de brugte et par timer på at hilse på os, fortæller René Møgeltoft Søgaard.

René kan også, da jeg efterfølgende taler med ham, fortælle, at de er kommet rigtig godt fra start med Impleo Danmark.

– Kunderne har været absolut positive, og vi er også allerede lykkedes med at få nogle nye kunder i hus, fortæller René, der har fulgt Impleos udbredelse i Danmark fra jobbet som salgschef hos X&CO, der tidligere forhandlede produktet.

En god kundeoplevelse – og Branding
Der blev som nævnt ikke talt så meget om Impleo, men til gengæld blev gæsterne inviteret til to meget inspirerende foredrag.

Søren Lybye fra Servicemind fortalte levende og fængslende om ”Den gode kundeoplevelse”. Han sagde blandt andet:


– Det er ikke nok at ledelsen har et mål om god kundeoplevelse. Det skal ud til samtlige medarbejdere.

– En god kundeoplevelse kan skabe loyale kunder, men det er ikke nødvendigvis det samme. Men det starter med en god kundeoplevelse.

– Loyale kunder køber mere.

­– Lige meget hvad, så er det mennesker, der arbejder med mennesker.

– Engagerede medarbejdere er derfor virksomhedens vigtigste ressource. Det er dem, der skaber en god kundeoplevelse.

Det næste indlæg blev leveret af Jeppe Søe. Han talte om ”Branding” – og shit-storme. For en enkelt shit-storm kan være ødelæggende.

Jeppe Søe var underholdende, provokerende og spændende. Men det vigtigste, jeg tog med fra indlægget, var, at det også her handler om mennesker.


– Medarbejderne er det vigtigste i en virksomhed. Det er dem, der kommunikerer om produkterne og ydelserne.

Impleo sælger webbaserede løsninger. Et program, der hjælper med at automatisere produktions-flow’et. Et program, hvor der ikke skal lægges så mange menneskelige ressourcer. Hvorfor inviterer de så til en dag med to indlæg, der begge fortæller, at dine medarbejdere er omdrejningspunktet i samspillet med kunderne?

– Jamen det var helt bevidst. Web kan ikke stå alene. Der er altid mennesker/medarbejdere involveret i processen. Og som Jeppe Søe sagde, så skal der blot en utilfreds kunde til at starte en shit-storm, slutter Rene Møgeltoft Søgaard vores lille samtale.

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud