I sidste uge var Impleo Danmark, som René Møgeltoft Søgaard startede i efteråret, vært ved en reception for kunder og venner af huset. Der var fyldt godt op i lokalerne, omkring 120-150 mennesker var mødt op for at ønske tillykke med den nye virksomhed, der ejes af René Møgeltoft Søgaard og norske Impleo AS i fællesskab.
Stemningen var god og snakken gik. Det var i den grad branchenetværk. Det bemærkelsesværdige i dagens program var, at der ikke var et Impleo-punkt på programmet.
– De fleste af kunderne kender jo Impleo, så vi ville gerne give dem lidt andet med hjem, som tak for at de brugte et par timer på at hilse på os, fortæller René Møgeltoft Søgaard.
René kan også, da jeg efterfølgende taler med ham, fortælle, at de er kommet rigtig godt fra start med Impleo Danmark.
– Kunderne har været absolut positive, og vi er også allerede lykkedes med at få nogle nye kunder i hus, fortæller René, der har fulgt Impleos udbredelse i Danmark fra jobbet som salgschef hos X&CO, der tidligere forhandlede produktet.
En god kundeoplevelse – og Branding
Der blev som nævnt ikke talt så meget om Impleo, men til gengæld blev gæsterne inviteret til to meget inspirerende foredrag.
Søren Lybye fra Servicemind fortalte levende og fængslende om ”Den gode kundeoplevelse”. Han sagde blandt andet:
– Det er ikke nok at ledelsen har et mål om god kundeoplevelse. Det skal ud til samtlige medarbejdere.
– En god kundeoplevelse kan skabe loyale kunder, men det er ikke nødvendigvis det samme. Men det starter med en god kundeoplevelse.
– Loyale kunder køber mere.
– Lige meget hvad, så er det mennesker, der arbejder med mennesker.
– Engagerede medarbejdere er derfor virksomhedens vigtigste ressource. Det er dem, der skaber en god kundeoplevelse.
Det næste indlæg blev leveret af Jeppe Søe. Han talte om ”Branding” – og shit-storme. For en enkelt shit-storm kan være ødelæggende.
Jeppe Søe var underholdende, provokerende og spændende. Men det vigtigste, jeg tog med fra indlægget, var, at det også her handler om mennesker.
– Medarbejderne er det vigtigste i en virksomhed. Det er dem, der kommunikerer om produkterne og ydelserne.
Impleo sælger webbaserede løsninger. Et program, der hjælper med at automatisere produktions-flow’et. Et program, hvor der ikke skal lægges så mange menneskelige ressourcer. Hvorfor inviterer de så til en dag med to indlæg, der begge fortæller, at dine medarbejdere er omdrejningspunktet i samspillet med kunderne?
– Jamen det var helt bevidst. Web kan ikke stå alene. Der er altid mennesker/medarbejdere involveret i processen. Og som Jeppe Søe sagde, så skal der blot en utilfreds kunde til at starte en shit-storm, slutter Rene Møgeltoft Søgaard vores lille samtale.