Centrum Grafisk Færdiggørelse fortsætter som nyt firma

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 14 December 2017
OPDATERET: 14 December

I forrige uge bragte vi den kedelige nyhed, at Centrum Grafisk Færdiggørelse måtte kaste håndklædet i ringen og erklære sig konkurs.

Nu er vi klar med en – om ikke god, så dog bedre nyhed.

Der har været interesse for enten at købe udstyret ud af virksomheden eller at drive dele af det gamle Centrum Grafisk Færdiggørelse videre, og kurator har modtaget forskellige bud, som der blev taget stilling til torsdag i sidste uge.

Et af buddene kom fra brødrene Jan og Lars Justesen, som stod for den konkursramte virksomhed sammen med deres søster Gitte Amby. Jan og Lars Justesen har sammen med deres far Jørn Justesen fået kapital i banken, således at de kunne byde på virksomheden, og drive nogle af aktiviteterne videre.

Og det var netop det bud, kurator valgte som det mest fordelagtige, da det også var det, der sikrede flest af de eksisterende arbejdspladser.

Den nye ledelse i Centrum Grafisk Færdiggørelse bliver således et nyt trekløver bestående af Jan og Lars Justesen, der vil stå for daglig drift af virksomheden med Jørn Justesen som medejer, men uden faste opgaver i den daglige drift.

Glæde men med malurt i bægeret
I det nye set-up fortsættes der udelukkende med hardcover og softcover-produktion, som tidligere udgjorde omkring 60 procent af den totale omsætning i Centrum Grafisk Færdiggørelse. Det betyder desværre, at der skal siges farvel til 30 af de 60 medarbejdere.

– Det er glædeligt, at vi kan fortsætte dele af virksomheden, men der er stadig en del malurt i bægeret. Vi skal sige farvel til halvdelen af vores medarbejdere, og mange af dem har været hos os i rigtig mange år, fortæller Jan Justesen.

Gitte Amby har i god forståelse med sine brødre valgt ikke at fortsætte i ejerkredsen i den nye virksomhed, der er så meget mindre, at Gitte Amby ikke mener, der er behov for hendes kompetencer inden for personale og ledelse.

De opgaver, der skæres bort, var ikke længere lønsomme på grund af for stor priskonkurrence eller for spredt ordreindgang, som betød, at det ikke var muligt at køre en rentabel produktion.

De seneste nyheder

Robotfactory med fuldautomatisk skæresystem

Robotfactory viste på FESPA deres automatiserede skæresystem med to ABB-industrirobotter i samarbejde med et industrielt Zünd D3 skærebord.
robot_01

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S

Sangill Grafisk overtager aktiviteterne fra Spiralin A/S og styrker efterbehandlingstilbuddet i Prinfo-kæden.
Screenshot

Fujifilm: "Det er sjældent, at der lanceres en ny blækteknologi"

Fujifilm har udviklet en helt ny blækteknologi. AQUAFUZE kombinerer UV-LED og vandbaseret blæk.
Fuji_01

Dansk virksomhed indtager USA og indgår samarbejde med Disney

Poster & Frame Art Group har på få år skabt en international succes, der bringer dansk design og automatiseret printproduktion til USA.
P&F_01

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01