Single-Pass storformat-print vil vokse med +40% om året

PUBLICERET: 1 November 2017
OPDATERET: 1 November

De amerikanske analyseinstitutter Keypoint Intelligence og InfoTrends har udgivet deres årlige rapport om tilstanden på det amerikanske storformatmarked, og kommer samtidigt med en forudsigelse om udviklingen de næste fem år.

Om tilstanden siger de, at væksten i salget af storformat-printere er aftagende samtidigt med at produktionen af kvadratmeter er stigende. Det skyldes især den stigende produktivitet på maskinsiden. Man kan simpelthen producere mere med færre maskiner.

Men selv om der forudsiges en jævn vækst på omkring 4% om året, så er der dramatiske forskydninger inden for de forskellige teknologier, hvor mængden af storformat emner produceret med toner- eller solvent-teknologi vi blive mere end halveret samtidig med at UV, Latex, sublimation og vandbaseret vil vokse kraftigt. Specielt et teknologi-område stikker helt af. Det er Single-Pass vandbaseret inkjet.

Single-Pass Inkjet er den teknologi, hvor print-hovedet dækker hele papirbredden, og printer hele motivet i en bevægelse (single-pass). Som eksempel på sådan en printer kan nævnes Xerox IJP 2000, som vi testede sidste år her i print og medier eller HP’s PageWide XL-serie. Væksten inden for den teknologi-kategori forudsiger Keypoint Intelligence og InfoTrends vil over de næste fem år svare til en vækst på 40% om året (Compound Annual Growth Rate – CAGR)!

Du kan læse hele artiklen her.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Messekig: Avancerede webshops til skilte, tekstiler og detailhandel

Webshops er et af værktøjerne til at udvide sit forretningsområde. Vi har set på løsninger fra AMB Visuals, L-Shop Team og LaserTryk.
amb

Messekig – ECO Award, GOP og Artwork Systems

Messen er i fuld gang og du kan være med til at stemme om, hvilke løsning der skal løbe med prisen årets ECO Interior Award Design.
ecoaward

Sign Print & Pack-messen er åben!

Her kl. 9.00 blev dørene slået op til årets grafiske begivenhed – Sign Print & Pack-messen i Odense Congress Center.
sipp_01

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award