Xeikon stopper Trillium-projektet

PUBLICERET: 24 October 2017
OPDATERET: 24 October

Xeikon har i en pressemeddelelse bekendtgjort, at de har lukket udviklingsprojektet ”Trillium Liquid Toner”, som har været kendt fra i hvert fald Drupa 2012 som koncept, og på Drupa i 2016 blev manifesteret med The Trillium One Press. Xeikons VP Patrick van Baelan sagde i starten af 2016 til Caryl Sherburne, senior editor på WhatTheyThink, at projektet sigtede på, at udvide markedet for Xeikon til at omfatte direct mail og katalogproduktion og på sigt også magasinmarkedet.

Drupa 2016 skulle have været den kommercielle lanceringen af produktet, men der har tilsyneladende været uoverkommelige forhindringer i den proces, der nu gør, at de stopper projektet. I stedet vil de fokusere ressourcerne der, hvor de kan skabe mest værdi for kunderne og udnytte deres kompetencer bedst.

Benoit Chatelard, president & CEO for Digital Solutions hos Flint Group.

Benoit Chatelard, president & CEO for Digital Solutions hos Flint Group, der ejer Xeikon, udtaler:
– Vi analyserer kontinuerligt vores portefølje og vi føler os sikre på, at vi kan opfylde vores kunders ønsker med tør-tonerteknologien og den nyligt introducerede Panther UV inkjet teknologi. Med tør-tonerteknologien vil vi fortsat fokusere på emballage- og dokumentmarkedet, såvel som specielle segmenter som sikkerhedstryk og interior-decoration.

Benoit Chatelard pointerer, at Xeikon har positioneret sig selv som teknologi-agnostikere (agnostiker er en der ikke tror på at man kan nå den fulde sandhed, typisk om gud), og at de derfor løbende må evaluere og revurdere, hvad der er bedst for kunderne.
– Markedets dynamik, men i særlig grad tekniske udfordringer med at udvikle Liquid Toner-teknologien, har ført os til denne hårde beslutning, og til at kommunikere den råt-for-usødet til markedet. Vores kerneforretning er stadig, at levere high-volume, high-quality og high-value businesstil vores kunder i det grafiske marked og markedet for sikkerhedstryk.

De seneste nyheder

Paul Jenkins og adventskalendere er blandt nyhederne i Packnorth Award

Dørene er åbne for tilmeldinger til Nordens største emballagekonkurrence, Packnorth Award.
Screenshot

Epson øger produktiviteten med 23%

Epson lancerer SureColor S7100, som er den seneste tilføjelse til deres nye generation af storformatprintere.
SC-S7100

Ricoh præsenterer stor alsidighed på FESPA

Industrielle løsninger og viden i fokus på årets branchemesse.
RICOH-Pro-D1600-FESPA

Fuldautomatisk efterbehandling af tekstilbannere

PLASTGrommet vil på FESPA demonstrere styrken af fuldautomatiseret efterbehandling med lanceringen af fire helt nye teknologier.
PLASTGrommet

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend