Xeikon stopper Trillium-projektet

PUBLICERET: 24 October 2017
OPDATERET: 24 October

Xeikon har i en pressemeddelelse bekendtgjort, at de har lukket udviklingsprojektet ”Trillium Liquid Toner”, som har været kendt fra i hvert fald Drupa 2012 som koncept, og på Drupa i 2016 blev manifesteret med The Trillium One Press. Xeikons VP Patrick van Baelan sagde i starten af 2016 til Caryl Sherburne, senior editor på WhatTheyThink, at projektet sigtede på, at udvide markedet for Xeikon til at omfatte direct mail og katalogproduktion og på sigt også magasinmarkedet.

Drupa 2016 skulle have været den kommercielle lanceringen af produktet, men der har tilsyneladende været uoverkommelige forhindringer i den proces, der nu gør, at de stopper projektet. I stedet vil de fokusere ressourcerne der, hvor de kan skabe mest værdi for kunderne og udnytte deres kompetencer bedst.

Benoit Chatelard, president & CEO for Digital Solutions hos Flint Group.

Benoit Chatelard, president & CEO for Digital Solutions hos Flint Group, der ejer Xeikon, udtaler:
– Vi analyserer kontinuerligt vores portefølje og vi føler os sikre på, at vi kan opfylde vores kunders ønsker med tør-tonerteknologien og den nyligt introducerede Panther UV inkjet teknologi. Med tør-tonerteknologien vil vi fortsat fokusere på emballage- og dokumentmarkedet, såvel som specielle segmenter som sikkerhedstryk og interior-decoration.

Benoit Chatelard pointerer, at Xeikon har positioneret sig selv som teknologi-agnostikere (agnostiker er en der ikke tror på at man kan nå den fulde sandhed, typisk om gud), og at de derfor løbende må evaluere og revurdere, hvad der er bedst for kunderne.
– Markedets dynamik, men i særlig grad tekniske udfordringer med at udvikle Liquid Toner-teknologien, har ført os til denne hårde beslutning, og til at kommunikere den råt-for-usødet til markedet. Vores kerneforretning er stadig, at levere high-volume, high-quality og high-value businesstil vores kunder i det grafiske marked og markedet for sikkerhedstryk.

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3