Nogle sagde: WE EMBODY PRINT, andre tog besøgende med på en printrejse i nye muligheder

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 11 October 2017
OPDATERET: 11 October

Agfas slogan er We Embody Print. Det gjorde de – Michael Boeriis, Mikael Persson, Nils-Arne Sletten, Flemming Thorup og René Johansson  – også på Sign, Print & Pack-messen i sidste måned, hvor de blandt andet viste deres nye Anapurna H2050i LED, som er en løsning med fokus på produktivitet og kvalitet.
Agfa havde også deres prisbelønnede Asanta Workflow til automatiseret håndtering af printjobs med samt deres Asanti StoreFront webshop og PrintSphere fildeling, der som samlet pakke forenkler produktion med fokus på automatisering.

Et kongeligt billede.
De mange besøgende kunne hos Agfa også få taget billede i den flotte tronstol, som stod på standen, og efterfølgende blev det printet på Anapurna H2050i LED – lige til at tage med hjem.


Ricoh og X&CO udstillede sammen på Sign, Print & Pack-messen, og de to kunderne med på en rejse af fremtidens muligheder, der startede med Impleo – Web-to-Anything og chek-in på touch skærmen, hvor de fremviste ImpleoWeb-løsningen.

Rejsen gik videre til automatiseret brochure- og hæfteproduktion – A4 tværformat!

Med Ricohs Pro C9110 digitale printer og DUPLO L600 online bookletmaker, fik de besøgende deres egen variable high-end brochure printet i markedets bedste kvalitet, 130 sider i minuttet samt færdigbehandlet online med DUPLO 600 der med renskæring leverede det flotte hæfte, helt uden at der var involveret operatør involvering – direkte fra bestilling til færdig hæfte i en arbejdsgang.

Så var næste stop var EFI HI625, en hybrid printer som klare flatbed og rulleprint i en enhed!

Endelig var der stop ved den digitale trøjeprinter, Ri6000, som klarer en T-shirt på 27 sekunder i højeste kvalitet.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

De seneste nyheder

Åbent hus hos Mark Andy og Pulse

Torsdag den 26. september 2024 kan du tage med til Mark Andy i Polen for at opdage, hvordan PureTones farvesæt og Monolox aniloxsystemet skaber nye muligheder på en moderne flexomaskine.
Heidi_Pulse

Hurtig omstilling på veje- og etiketteringslinje

Espera Nova er en serie af effektive veje- og etiketteringsmaskiner, som nu udvides med den nye  model Nova ES-E.
Espera_Linien

Gå ikke glip af Packnorth Award

Bidragene til årets Packnews Award kommer nu ind i en lind strøm. Det er fjerde gang, konkurrencen afholdes, og i år er prisoverrækkelsen tilbage på Scanpack-messen.
p-award_01

Addbrand overtager ICE Kuvert

Addbrand køber ICE Kuverts aktiver med virkning fra 1. august 2024. Dette skridt markerer også et generationsskifte, hvor Nanna Enemark ansættes hos Addbrand i København for at fortsætte med at servicere kunderne
ICE-Addbrand