På onsdagmorgens første seminar om Digital Signage kridtede Søren Winsløw banen op ved at fortælle om udviklingen på de internationale markeder og stille spørgsmålene om, hvad der er det interessante og hvorfor det går lidt mere trægt i Danmark. Til at svare på disse spørgsmål havde han inviteret Dennis Højmark Nygaard fra den globale outdoor medievirksomhed Clear Channel og Jens-Ulrik Carstensen fra Proshop Europe, som bl.a. ejer Expromo.
Seminaret var velbesøgt og Dennis Højmark Nyggard fortalte, at digital skiltning for deres vedkommende handler mere om relevans end om at spare omkostninger ved, at have folk til at sætte plakater op i et væk. Dennis Højmark Nygaard viste en række eksempler på, hvordan digital skiltning giver helt nye kommunikationsmæssige muligheder, specielt overfor målgrupper, der er blevet gode til at undgå traditionel annoncering.
Jens Ulrik Carstensen gik i dybden med det tekniske og de udfordringer, som specielt skiltebranchen står overfor med denne nye teknologi. Hans budskab er, at det i højere grad appellere til folk med andre færdigheder end de traditionelle skiltefærdigheder. Man skal vide noget om strøm, dimensionering, software m.m. Men også at det bliver mere og mere attraktivt at gå ind i markedet efterhånden som priserne går ned og ydelserne op.