Vangsgaard bliver til BrandFactory

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 19 September 2017
OPDATERET: 19 September

Den 35 år gamle familievirksomhed, Vangsgaard, der er en af Danmarks større leverandør inden for visuel kommunikation, skifter navn til BrandFatory Danmark – i daglig tale nok blot BrandFactory.

For fire år siden blev Vangsgaard en del af BrandFactory, som sidste år blev opkøbt af Ineko Group. Der er 580 medarbejdere i Ineko Group fordelt på Danmark, Sverige og Norge ongen ligger omkring 1 milliard danske kroner.

– Vi synes, at tiden er rigtig til at signalere styrken i vores koncern og skifte til et fælles brand og glæder os over den nye identitet samtidig med, at det er følelsesladet for både kunder og medarbejdere at sige farvel til et stærkt familiebrand, fortæller René Rafn Hansen, CEO i BrandFactory Danmark A/S. – Med det nye navn og den nye, visuelle identitet øges fokus på kundernes behov for hurtig og global eksponering kombineret med lokalt knowhow.

– Når vi skifter udtryk i løbet af det næste halve år, er det en naturlig konsekvens af den positive udvikling, vores virksomhed har været igennem. Kunder og leverandører kommer ikke til at mærke noget til omlægningen. Det er vores »ydre«, som moderniseres, mens vores rolle i dagligdagen og den daglige drift forbliver uændret. Det betyder, at vi stadig er de samme; den nære og lokale partner for vores kunder, men med den styrke det giver at være en del af en stor nordisk koncern, hvor kunderne kan drage fordel af vores one-stop-shop og brede produktpalette, fortæller Jesper Christensen, der fortsætter som salgs- og marketingdirektør i Danmark.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Addbrand: "Vores ambition er konstant vækst"

Addbrand har de seneste år foretaget flere opkøb, både i Sverige og Danmark, og ambitionen er at vokse yderligere.
addbrand_SV_01

SPG investerer i automatisk skæreprogram

Scandinavian Print Group har for nylig investeret i det automatiske skæreprogram CompuCut fra Polar.
PolarCut_01

Ricoh Pro C9500 åbner for print på endnu tykkere materialer

Ricoh udvider mulighederne for sin Pro C9500 digital printer. Med en ny tilføjelse kan man printe på endnu kraftigere materialer.
Ricoh Pro C9500

Svendborg får nyt skiltefirma – med smart laminatorbord

Foliemesteren slog dørene op i slutningen af 2024. Det er Theis Pil Johansen, der står bag det nye firma.
Foliemestern 3