Vangsgaard bliver til BrandFactory

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 19 September 2017
OPDATERET: 19 September

Den 35 år gamle familievirksomhed, Vangsgaard, der er en af Danmarks større leverandør inden for visuel kommunikation, skifter navn til BrandFatory Danmark – i daglig tale nok blot BrandFactory.

For fire år siden blev Vangsgaard en del af BrandFactory, som sidste år blev opkøbt af Ineko Group. Der er 580 medarbejdere i Ineko Group fordelt på Danmark, Sverige og Norge ongen ligger omkring 1 milliard danske kroner.

– Vi synes, at tiden er rigtig til at signalere styrken i vores koncern og skifte til et fælles brand og glæder os over den nye identitet samtidig med, at det er følelsesladet for både kunder og medarbejdere at sige farvel til et stærkt familiebrand, fortæller René Rafn Hansen, CEO i BrandFactory Danmark A/S. – Med det nye navn og den nye, visuelle identitet øges fokus på kundernes behov for hurtig og global eksponering kombineret med lokalt knowhow.

– Når vi skifter udtryk i løbet af det næste halve år, er det en naturlig konsekvens af den positive udvikling, vores virksomhed har været igennem. Kunder og leverandører kommer ikke til at mærke noget til omlægningen. Det er vores »ydre«, som moderniseres, mens vores rolle i dagligdagen og den daglige drift forbliver uændret. Det betyder, at vi stadig er de samme; den nære og lokale partner for vores kunder, men med den styrke det giver at være en del af en stor nordisk koncern, hvor kunderne kan drage fordel af vores one-stop-shop og brede produktpalette, fortæller Jesper Christensen, der fortsætter som salgs- og marketingdirektør i Danmark.

De seneste nyheder

Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

På årets Fespa bød Durst Group på flere nyheder, ikke mindst den nye fladbed-printer P5 X, som bliver virksomhedens stærke kort i Europa, når salget af Vanguard ophører.
Durst_01
Durst præsenterer P5 X men trækker Vanguard ud af markedet

Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Med nyheder inden for både flatbed- og rulleprint samt DTF/DTG havde Epson meget at fremvise på FESPA.
S7100
Epson spænder bredt i skiltesegmentet

Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

– Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende, sagde Esben Mols Kabell, da han viste rundt på SGPs fabrik i Stettin i Polen – og det havde han ret i.
stettin_01
Esben Mols Kabell: Indrøm bare, at du aldrig har set noget lignende!

Labelexpo udvides med falsekarton

Fra i år vil Labelexpo Europe, der afholdes i Barcelona fra 16.-19. september, omfatte falsekarton-teknologi sammen med etiketter og fleksibel emballage.
Screenshot
Labelexpo udvides med falsekarton

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly