Konica Minolta ændrer et underskud til overskud

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 27 June 2017
OPDATERET: 27 June

Da Lars Wørzner blev adm. direktør for Konica Minolta Danmark i 2014, fik  virksomheden også ny strategi, hvor der både blev satset på at udvikle den eksisterende kerneforretning med multifunktionsprintere til kontorbrug, produktionsprintere til grafiske virksomheder samt Konica Minoltas serviceafdeling, og samtidig opbygge nye forretningsområder med stor værdiskabelse.

– Markedet efterspørger mere og andet end printløsninger og god service. I Konica Minolta fokuserer vi på nye softwarebaserede løsninger inden for dokumenthåndtering, backup og netværk. Vi har fået et mere diversificeret tilbud til vores kunder, som de er tilfredse med og køber ind på, siger Lars Wørzner, og han fortsætter:

– Vi har styrket vores salgsorganisation og salgsindsats, og vi er lykkes med at sælge mange nye løsninger til vores eksisterende printkunder, og omvendt er vi andre steder kommet ind med vores multifunktionsprintere efter at have løst en konsulentopgave eller leveret andre IT-services.

I servicdeafdelingen servicerer de ca. 36.000 installationer i Danmark. I 2016 erhvervede Konica Minolta desuden Business Center Nord- og Midtsjælland, der var Danmarks største Canon-forhandler. 

Fra – 24.4 mio i underskud i 2014/15 til et overskud på 11,2 mio.
Underskud på -3,7 mio. i 2015/16, -24,4 mio. i 2014/15 og -21,1 mio. i 2013/14 er forvandlet til et overskud på 11,2 mio. kroner, svarende til en egenkapitalforrentning på 29%. Hos Konica Minolta tror man på fortsat vækst i det kommende år. Omsætningen steg med 7% til 414,6 mio. med et uændret antal medarbejdere

– Vi har i det forgangne år gennemført både medarbejder- og kundetilfredshedsmålinger, der viser at både medarbejderne og ikke mindst kunderne er meget tilfredse med det nye Konica Minolta, og alt tyder på, at vi også i den kommende tid kan fastholde vores profitable vækst, slutter Lars Wørzner.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Skær 50% af de administrative omkostninger

Ca. 40% af omkostningerne ved dine trykordrer er administrative. MultiPress garanterer, at du kan halvere disse omkostninger og fordoble din indtjening.
Multiline_01

Branchen har ikke helt set alle mulighederne – nu får de chancen

Danske ViewNet fremstiller og drifter LED-skærme og informationssystemer til detailhandelen og digitale way-finding systemer til virksomheder og institutioner.
viewnet_01

Bedre flagkonfektionering og kvalitet

Den bedste kvalitet til en konkurrencedygtig pris. Det er, hvad InterFlag ønsker at opnå for alle skiltemagere og flagsælgere i Europa. På Sign Print & Pack vil de demonstrere det.
interflag_02

3M solfilm-certificering er blevet populær

Sign Service har succes med et alsidigt kursus i solfilm, som både handler om teori og praksis.
Benny-solfilm