Pop-up shop printet i 3D

PUBLICERET: 9 December 2016
OPDATERET: 9 December

Massivits 3D-printer blev fornylig, på Skiltefaggruppens tema-dag, præsenteret som et produkt, der kan udvide og komplementere forretningen for skiltevirksomheder med et stort in-store fokus.
Det er en stor 3D-printer, som kan producere ret store 3D-emner i et let plastmateriale.

Louis Vuitton, kendt som leverandør af luksus tasker, sko, ure m.m., har som de første i verden fået printet en hel pop-up shop, som skal stå i Westfield Sydney Shopping Center i december måned. Projektet blev gennemført på bare to uger og kunne lade sig gøre fordi to print service virksomheder, begge med en Massivit 1800-printer, gik sammen om at løse opgaven, sammen med et team fra Massivit i Israel.

De 3D-printede elementer er samlet og klar til beklædning.
De 3D-printede elementer er samlet og klar til beklædning.

– Flere leverandører af in-store marketing materialer havde allerede sagt, at opgaven ikke kunne løses med den korte tidsramme og konventionelle processer, fortæller Robert Grosso, direktør hos OMUS, den ene print service leverandør i projektet. – Men vores team fik brudt opgaven ned i overkommelige dele og fik lavet en struktur og et design, som kunne printes i Massivit-printerne og samles efterfølgende. Vi kunne se, at vi kunne levere præcis det, som Louis Vuittons designere havde ønsket – og med sådan et brand skulle den bare sidde lige i øjet!

Den kuppelformede struktur blev 3D-printet i 48 sektioner med Massivit Dimengel-materiale, og blev samlet og pakket ind i Avery Supreme Silver indpakningsfolie. Det tog tre dage at samle den. Louis Vuittons logo blev påsat med udskårede vinylbogstaver og selve gulvet, med en elefantgrafik, blev printet direkte på en TexWalk vinyl. Hele konstruktionen vejer ca. 900 kilo.

– Ingen andre troede det var muligt, fortæller Robert Gross. – Men for mig var dette en øvelse, der med al ønskelig tydelighed viser, at med overstørrelse 3D-print kan vi fortolke og levere ting, som ikke lade sig gøre med andre produktionsmetoder.

Det tog tre dage at samle og beklæde pop-up shoppen.
Det tog tre dage at samle og beklæde pop-up shoppen.

Kilder:
https://printogmedier.dk/2016/11/21/en-branchedag-med-udvikling/

Louis Vuitton Pop-Up Shop 3D Printed in Two Weeks Thanks to OMUS and Massivit 3D

Læs videre

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

Tag med på Burning Man og hør om 10 typer af innovation

Sign&Print i Odense den 14. og 15. september er lig med ny viden, ny inspiration og masser af nyheder fra udstillerne. På seminarscenen kan du blandt andet få en helt unik mulighed for et levende indblik i udbyttet at 7 kreative dage i Nevadas ørken.
Skærmbillede 2022-06-29 kl. 10.21.58

Kodak tilbyder alternativ skilteløsning til detailhandelen

Skiltning er en fuldstændig uomgængelig del af detailhandelen – fra indkøbscentre, modebutikker, supermarkeder og dagligvarebutikker til boligforbedringsbutikker, fødevarebutikker og mange andre detailforretninger. Som en del af butiksmiljøet og ofte som en del af butikkens indretning, udfylder skiltene forskellige funktioner.
kodak_ascend

De seneste nyheder

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award

Schur viser ny printerteknologi, der erstatter labels på Sign Print & Pack

Den danske emballagegigant Schur har valgt at vise deres seneste 5-farve mærkningsteknologi på Sign Print & Pack-messen.
GSI Colorize

En verdensnyhed inden for kanalbogstaver vises på Sign Print & Pack

Du kan opleve intet mindre end en verdensnyhed, når du besøger Sign Print & Pack-messen i Odense.
saga_01

Zünd spreder avanceret funktion ud til flere skæresystemer

Zünd lancerer det nye EIS Load Table – et nyt system til registrering af materiale, der skal skæres eller have bukkestreger på bagsiden og derfor har printet nedad.
EIS LOAD TABLE