Massivits 3D-printer blev fornylig, på Skiltefaggruppens tema-dag, præsenteret som et produkt, der kan udvide og komplementere forretningen for skiltevirksomheder med et stort in-store fokus.
Det er en stor 3D-printer, som kan producere ret store 3D-emner i et let plastmateriale.
Louis Vuitton, kendt som leverandør af luksus tasker, sko, ure m.m., har som de første i verden fået printet en hel pop-up shop, som skal stå i Westfield Sydney Shopping Center i december måned. Projektet blev gennemført på bare to uger og kunne lade sig gøre fordi to print service virksomheder, begge med en Massivit 1800-printer, gik sammen om at løse opgaven, sammen med et team fra Massivit i Israel.
– Flere leverandører af in-store marketing materialer havde allerede sagt, at opgaven ikke kunne løses med den korte tidsramme og konventionelle processer, fortæller Robert Grosso, direktør hos OMUS, den ene print service leverandør i projektet. – Men vores team fik brudt opgaven ned i overkommelige dele og fik lavet en struktur og et design, som kunne printes i Massivit-printerne og samles efterfølgende. Vi kunne se, at vi kunne levere præcis det, som Louis Vuittons designere havde ønsket – og med sådan et brand skulle den bare sidde lige i øjet!
Den kuppelformede struktur blev 3D-printet i 48 sektioner med Massivit Dimengel-materiale, og blev samlet og pakket ind i Avery Supreme Silver indpakningsfolie. Det tog tre dage at samle den. Louis Vuittons logo blev påsat med udskårede vinylbogstaver og selve gulvet, med en elefantgrafik, blev printet direkte på en TexWalk vinyl. Hele konstruktionen vejer ca. 900 kilo.
– Ingen andre troede det var muligt, fortæller Robert Gross. – Men for mig var dette en øvelse, der med al ønskelig tydelighed viser, at med overstørrelse 3D-print kan vi fortolke og levere ting, som ikke lade sig gøre med andre produktionsmetoder.
Kilder:
https://printogmedier.dk/2016/11/21/en-branchedag-med-udvikling/
Louis Vuitton Pop-Up Shop 3D Printed in Two Weeks Thanks to OMUS and Massivit 3D