For varemærkeejere i detailhandlen er emballagen det vigtigste værktøj til at differentiere produktet på hylden og fange forbrugerens opmærksomhed i selve købsøjeblikket. Det er inden for de første tre til syv sekunder at wow-effekten skal opstå og appellere til kundens smag, værdier og følelser. Vil det ændre sig, og hvordan, når wow-effekten skal skabes på en skærm på en telefon eller tablet?
Hvilken rolle spiller emballagedesign på den digitale hylde? Når varen ikke længere skal præsenteres blandt et hav af andre konkurrerende varer, vil design så være lige så vigtigt? Vil det være de samme parameter der gør sig gældende? Og vil den fysiske pakke, der når frem til forbrugeren stille samme krav til de æstetiske detaljer?
Det vil Paul Earnshaw fra dagligvarekæden Tesco give sit bud på, på den nært forestående 2-dages konference, Top Packaging Summit, i Hyllie på anden side af Øresundsbroen. Der vil være talere fra hele verden og fra virksomheder som Carlsberg, Marks & Spencer og Mitsubishi, der vil give deres bud på en række af fremtidens udfordringer og løsninger for varemærkeejere.
Du kan læse hele programmet for Top Packaging Summit her.
Det afholdes den 18. – 19. oktober i Hyllie ved Malmö (første station efter Øresundsbroen).