Med op mod 50 printere i sortimentet er det svært at forestille sig, at EFI har nogle huller der skal fyldes ud. Ikke desto mindre viser de på FESPA to printer-nyheder.
Electronics For Imaging (EFI) præsenterer EFI VUTEk Q3h XP-printeren, som er en hybrid LED-printer, med et fleksibelt og alsidigt produktionsniveau, samt den næste generation af 3,2 meter EFI Pro 33r roll-to-roll LED-printer.
– Vores omfattende portefølje af produktionsprintere med den mest avancerede teknologi er vores styrke og gør at vi har en løsning til enhver kunde, siger EFI VP for Worldwide Marketing Ken Hanulec på pressekonferencen.
EFI VUTEk Q3h XP
Den nye, 3,3 meter brede VUTEk Q3h XP hybrid flatbed/rulle LED-printer, der får sin verdensdebut, er designet til at levere højkvalitets billeder på et højt produktionsniveau. Printeren fås med fire (CMYK) eller seks (CMYK, lc, lk) farver og valgfri hvid eller klar blæk. Den er industribygget til produktion døgnet rundt, året rundt. Den producerer op til 96 plader i timen (ca. 905 kvadratmeter i timen) og har avanceret mediehåndtering til både rulle og ark, samt automatiseringsmuligheder for dem, som er kritiske med nutidens arbejdsspørgsmål og omkostningsreduktionsinitiativer.
EFI Pro 33r
Den nye 3,2 meter EFI Pro 33r rulle-til-rulle LED-printer er baseret på den meget succesrige Pro 32r+-platform men har fået bemærkelsesværdige forbedringer af printerens overordnede ydeevne – bl.a. en hastighedsforøgelse på op til 35 % i POP-tilstand samt højere billedkvalitet og punktnøjagtighed med de nye 5 picoliter Ricoh Gen-6 printhoveder.
Standardfunktioner, der fremmer proceseffektiviteten, omfatter et mesh-kit til print på porøse substrater, en rynkeanalysator, der hjælper med at undgå berøring af printhovederne, indbygget baggrundsbelysning og en Fiery digital frontend (DFE).
Som tilføjelse til alsidigheden fås den med hvid og klar farve (UltraClear Coat), Y-slitters, automatisk blokering med mere. Printhastigheden er op til 260 kvadratmeter i timen. Pro 33r-platformen er bygget til at hjælpe kunder med at være mere konkurrencedygtige og profitable, for derigennem at vinde flere jobs og sænke deres driftsomkostninger, siger Ken Hanulec.