Storformat workflow, branding med og uden tryk samt automatisering

Peter Leth Kjær demonstrerer, hvad et workflow kan gøre for en skiltevirksomhed.

Der er masser af emner at dykke ned i på Sign Print & Pack. Vi har tagt pulsen på nogle af standene, for at finde ud af, hvad de helst vil snakke om.

Enfocus har fokus på storformat workflow

En workflow-software ser ikke ud af så meget, men den kan gøre en stor forskel i en travl hverdag, hvor meget kan gå galt. For at få et indblik i, hvordan man kan forenkle, automatisere og mindst sikre korrekt brug og genbrug af data, kan man kigge forbi hos Enfocus på Sign Print & Pack.

Det er især fire processer de har fokus på, nemlig Jobmodtagelse, kontrol af pdf’er, kundegodkendelsesprocessen og igangsætningen af produktionen.

I forbindelse med opretning af en ordre indtaster sælgeren alle relevante data om produkt, format, medier m.v. og afslutter med at sende en e-mail til kunden med et link til upload af pdf-filerne. Det hele er automatiseret så man ledes igennem processen.

Når filerne kontrolleres sker det op mod de indtastede data, og kunde kan herefter godkende produktionen online. Endelig sættes produktionen i gang og alle relevante data følger med hele vejen gennem.

Løsningerne kan konfigureres fuldstændig efter hver enkelt virksomheds behov og kan involvere en række forskellige tredjepartsprodukter som Enfocus kan integrere til, fortæller Peter Leth Kjær.

Claus Buch fra Addbrand (tv) ønsker at udbrede budskabet om, at Addbrand er meget mere end konvolutter.

Branding produkter med og uden tryk

Addbrand er på Sign Print & Pack-messen for at vise, at de meget mere end konvolutter. I dag er de forhandlere af en række forskellige papirprodukter fra blandt andre Lecta, UPM og International Paper samt hele Arctic Papers sortiment.

Claus Buch fortæller, at de er særligt opmærksomme på at vise deres etiket-sortiment som, udover det eksklusive brand Fasson, også rummer Adistar som er et mindre eksklusivt mærke, men til en særdeles favorabel pris. De selvklæbende etiketter leveres i 46 x 64 formatet, men kan skæres til individuelt.

Addbrand sælger promotion produkter med og uden tryk. Det er forholdsvis nyt i Danmark, men de udnytter erfaringen fra det svenske marked og bringer gradvis de forskellige produkter ind på det danske marked.

Jan Johansen og Konica Minolta fortæller, at deres automatiserings-løsninger øger både kvaliteten og produktiviteten.

Automatisering, automatisering, Konica Minolta

Automatisering af print-produktionen og storformat emballagetryk er hvad Konica taget med på Sign Print & Pack-messen.

Med deres nye Auto Inspection Agent er de i stand til at kvalitetskontrollere hvert enkelt ark under produktionen. Det betyder, at fejlbehæftede ark skydes ud i en speciel skuffe og ikke indgår i stakken eller de inline efterbehandlede produkter. Det sikrer mod en række mulige fejl. Man kan selv indstille, hvor ”sart” maskine skal være overfor fejl.

Jan Johansen fra Konica Minolta fortæller også, at deres nye skære-, false- og trimmer modul TU510 kan integreres med alle deres produktionsmaskiner. På dem måde kan der f.eks. produceres 4-fløjede brochurer som bare skal bukkes, eller visit- og postkort som kommer færdigskårne ud af maskinen.

Endelig viser Konica Minolta deres storformat emballage-printer PGK-675i for printhuse der vil i gang med emballagetryk. Det er en vandbaseret (Memjet) printer som på grund af den vandbaserede farve kan printe på emballager med fødevarekontakt. Hastigheden er rimelig høj og kvaliteten imponerende.

Publicerat av: 

Del artiklen

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.