– Snakken går. Rygter spredes. Det er alt sammen både løgn og sandt på samme tid. Ja, vi sælger ud af vores produktionsmaskiner. Men det er udvikling fremfor afvikling. Således siger Sean Jälpelt Holm om de forandringer som Macrodot netop har annonceret overfor deres kunder.
Macrodot har siden starten i 2007 været et friskt pust, hvor især deres markedsføring har været ekstraordinær. De har også været langt fremme – både hvad angår forhandlersalg, teknologisk udvikling og ikke mindst deres moderne maskinpark, hvorfra de kunne supportere forhandlerne med færdige produktioner. Det sidste har de nu valgt at sælge fra. Sean forklarer:
– For at kunne servicere vores kunder og deres behov, har vi, fremfor at hoppe rundt i produktionshallen, valgt at udlicitere vores produktion. Det er bedre at folk, der har dette som deres primære beskæftigelse, tager sig af dette. Vi kan så frigøre den nødvendige tid som skal til, for at kunne gøre vores kundeservice endnu bedre.
Den øgede fokus på god kundeservice vil blandt andet kunne ses i rekordlav leveringstid. I praksis betyder dette, at ordrer modtaget inden kl. 10.00 kan sendes afsted allerede samme dag. Derudover vil du som forhandler få adgang til et endnu større produktsortiment.
– Vi beholder selvfølgelig vores administration, der fortsat består af en økonomifunktion, sælgere og vores marketingmedarbejder, som udover at have fokus på øget kundeservice også skal hjælpe med at udvikle produktporteføljen. Dette vil betyde flere løsninger inden for storformat-print, display-systemer og promotion-artikler, udtaler Sean Jälpelt Holm.
– En del af strategien ved at lave en Macrodot version 2.0 er at give dig bedre service, større produktsortiment samt hurtigere levering. Vi tror simpelthen på, at det er vejen frem i branchen, så vi fortsætter ud over stepperne, slutter Sean.