Der brænder en ild – for workflow og digitalisering

PUBLICERET: 25 May 2022
OPDATERET: 25 May

Jacob Hededam Hummel startede 1. april hos HP som ansvarlig for salget af HP’s Site Flow-software i hele EMEA-regionen (Europa, Mellemøsten og Afrika). At fremme digitaliseringen og det automatiske workflow i de grafiske virksomheder er en lidenskab, der fortsat brænder i ham.

Efter mange år hos Heidelberg, hvor han var kraftigt medvirkende i udviklingen af Prinect-workflow softwaren er det nu det til dels konkurrerende produkt Site Flow som Jacobs ild skal brænde for. Han skal dog med egne ord lige lande og lære tingene ordentlig at kende. Men han er allerede overbevist om, at det er det helt rigtige valg han har gjort.

– Jeg har overværet 20-30 demoer indtil nu og det, der slår mig er, hvor nemt det er at forstå. Du behøver simpelthen ikke lange instruktioner for at komme i gang. En af de helt afgørende forskelle på Site Flow og andre grafiske systemer er, at det ikke er lavet for at håndtere maskiner og tekniske processer. Det er lavet med henblik på at holde styr på opgaverne, fra de oprettes og til de afsendes. Det er et stregkode-baseret system, hvor det er opgaven man følger. Man scanner bare stregkoderne og så ved systemet, hvad opgavestatus er. Og integrationen er imponerende og omfatter alle elementer i produktionen af en ordre inklusive fx outsourcing af opgaver samt tracking af outsourcede opgaver og bestilling af fragt, fortæller Jacob H. Hummel.

Født “i skyen”

I modsætning til de fleste andre grafiske workflowsystemer er systemet født ”i skyen”. Det betyder, at det er hurtigt at komme i gang, nemt at udvikle og opdatere samt at kravene til lokal server-kapacitet er begrænset. Og ikke mindst at alle værktøj er øjeblikkeligt tilgængelige .

I dag kan alle Indigo-brugere komme i gang med Site Flow bare ved at gå på hjemmesiden og indtaste serienummeret på deres Indigo. Andre brugere kan også komme i gang, men det skal ske i samarbejde med HP.

Jacob mener, at der et stort potentiale generelt for workflow-systemer, hvor alt for få brugere udnytter deres workflow-systemer tilstrækkeligt. Site Flow er ikke så detaljeret et system, men til gengæld er det nemt at lære og særdeles godt til at holde styr på opgavernes gang gennem systemet. Det er ifølge Jacob særlig effektivt, hvis man har mange små opgaver, hvis der indgår forskellige elementer i opgaven og hvis der er personalisering involveret.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Sign Service og College360 gør eleverne klar til Skills

For tredje år i træk er skilteteknikerne med til DM i Skills som konkurrencefag.
skills_05

– Vi må stå sammen om skiltetekniker-uddannelsen

Fredag den 12. april var der generalforsamling i Skilt- og Print Branchen, hvor der var stor fokus på at fastholde og udvikle skiltetekniker-uddannelsen.
claus-tvangso

HP vil fortsætte med at drive udviklingen

Nøgleordene for HP på Drupa-messen er automation, integration og bæredygtighed som vil de adressere med tre teknologier.
drupa24_hp

Huuray for en printer

Den danske virksomhed, Huuray, investerede i sommeren 2023 i en ny printer for at udvide sit udbud af personaliserede gavekort.
Huuray-PR-Billeder