Der brænder en ild – for workflow og digitalisering

PUBLICERET: 25 May 2022
OPDATERET: 25 May

Jacob Hededam Hummel startede 1. april hos HP som ansvarlig for salget af HP’s Site Flow-software i hele EMEA-regionen (Europa, Mellemøsten og Afrika). At fremme digitaliseringen og det automatiske workflow i de grafiske virksomheder er en lidenskab, der fortsat brænder i ham.

Efter mange år hos Heidelberg, hvor han var kraftigt medvirkende i udviklingen af Prinect-workflow softwaren er det nu det til dels konkurrerende produkt Site Flow som Jacobs ild skal brænde for. Han skal dog med egne ord lige lande og lære tingene ordentlig at kende. Men han er allerede overbevist om, at det er det helt rigtige valg han har gjort.

– Jeg har overværet 20-30 demoer indtil nu og det, der slår mig er, hvor nemt det er at forstå. Du behøver simpelthen ikke lange instruktioner for at komme i gang. En af de helt afgørende forskelle på Site Flow og andre grafiske systemer er, at det ikke er lavet for at håndtere maskiner og tekniske processer. Det er lavet med henblik på at holde styr på opgaverne, fra de oprettes og til de afsendes. Det er et stregkode-baseret system, hvor det er opgaven man følger. Man scanner bare stregkoderne og så ved systemet, hvad opgavestatus er. Og integrationen er imponerende og omfatter alle elementer i produktionen af en ordre inklusive fx outsourcing af opgaver samt tracking af outsourcede opgaver og bestilling af fragt, fortæller Jacob H. Hummel.

Født “i skyen”

I modsætning til de fleste andre grafiske workflowsystemer er systemet født ”i skyen”. Det betyder, at det er hurtigt at komme i gang, nemt at udvikle og opdatere samt at kravene til lokal server-kapacitet er begrænset. Og ikke mindst at alle værktøj er øjeblikkeligt tilgængelige .

I dag kan alle Indigo-brugere komme i gang med Site Flow bare ved at gå på hjemmesiden og indtaste serienummeret på deres Indigo. Andre brugere kan også komme i gang, men det skal ske i samarbejde med HP.

Jacob mener, at der et stort potentiale generelt for workflow-systemer, hvor alt for få brugere udnytter deres workflow-systemer tilstrækkeligt. Site Flow er ikke så detaljeret et system, men til gengæld er det nemt at lære og særdeles godt til at holde styr på opgavernes gang gennem systemet. Det er ifølge Jacob særlig effektivt, hvis man har mange små opgaver, hvis der indgår forskellige elementer i opgaven og hvis der er personalisering involveret.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly