Jesper Daugaard er pr. 1. april tiltrådt som ny direktør for Prinfo Denmark A/S, som er en landsdækkende kæde af selvstændige grafiske virksomheder. Prinfo er blandt andre leverandør på Statens Indkøbsaftale (SI), og har de officielle miljøcertificeringer, der sikrer en bæredygtig produktion i overensstemmelse med FN’s verdensmål.
Jesper Daugaard har en stor del af sin karriere arbejdet for BONG, hvor han siden 2015 har været kommerciel direktør. Han afløser Stig Hoffland, der, efter nogle succesfulde år som direktør, har valgt at gå på pension.

Vi har talt med Martin Eigenbroth, indehaver af og direktør i Fjerritslev Tryk, der er en del af Prinfo-samarbejdet. Han har medvirket i ansættelsen af Jesper Daugaard og fortæller følgende om ansættelsen af den nye direktør:
– Vi har haft en succesfuld årrække, hvor vi har formået at blive en del af statens indkøbsaftaler (SI). Vi har opnået næsten samtlige miljøcertificeringer og har taget hul på nogle spændende indkøbssamarbejder. Der er i partnerkredsen stor enighed om, at vi skal fortsætte fremdriften og sørge for, at Prinfo-samarbejdet bliver endnu stærkere.
Hvad kræver det at være direktør i Prinfo?
– Vores direktør skal medvirke til at fastholde og styrke de positioner vi har i markedet ved at udvikle os. Vi vil fortsat være en del af SI, og vi vil være helt fremme i skoene på miljøsiden. Så skal vi blive bedre til at udnytte synergier mellem virksomhederne og ikke mindst udvikle os på de områder, der giver mest mening samlet set. Det skal vores direktør arbejde hen i mod. Udfordringen er, at vi alle er selvstændige virksomheder fordelt geografisk ud i hele landet. Så det kræver et stort overblik og selvstændigt drive at få det optimale ud af det samspil.

Hvorfor er valget faldet på Jesper Daugaard?
– Jesper har et mangeårigt og stort kendskab til branchen. Han kender mange af os i virksomhederne i forvejen fra sin tid som leverandør. Har et fantastisk indblik, og har medvirket i udviklingen af BONG. Et udviklingstalent som han forhåbentlig tager med over til os. Han var på mange måder nøjagtig den profil vi ledte efter.
Martin Eigenbroth fortæller, at der er ting i samarbejdet, der skal udvikles yderligere.
– Med valget af ny direktør signalerer vi, at vi vil frem og er godt på vej. Der er ikke noget der er sat på vågeblus her. Vi skal give den mere gas inden for miljø og inden for større udbud. Og så skal vi have fundet ud af, om vi kan lave nogle indkøbsaftaler, der giver større udbytte. Det kan meget vel være uden for det traditionelt grafiske indkøbsområde.