Agfa køber storformat-producent af Screen

PUBLICERET: 20 April 2022
OPDATERET: 20 April

Agfa-Gevaert-koncernen køber Inca Digital Printers af Screen Graphic Solutions Group, forudsat at de opnår sædvanlige godkendelser. Købet styrker Agfas position inden for højhastigheds digitalprint og bringer yderligere fokus på emballagemarkedet.

Inca Digital blev dannet som et spin-out fra Cambridge Consultants Ltd (CCL) i 2000. Andre inkjet-virksomheder er blevet dannet som spin-outs fra CCL, herunder Xaar, Elmjet, Linx og Domino.

Inca lancerede verdens første UV-inkjetprinter i bredformat. Siden 2005 har Inca været en del af Screen. I 2007 blev Onset-serie lanceret. Inca har desuden udviklet Truepress Jet W3200UV-printer til Screen GP og SpyderX som blev lanceret i 2016.

– Inca-opkøbet er et stort skridt i Agfas transformation. Digital print er en profitabel vækstmotor for hele koncernen med et enormt potentiale, som vil blive yderligere styrket af tilføjelsen af Inca, siger Pascal Juéry, President og CEO for Agfa-Gevaert Group.

Købet omfatter porteføljen af eksisterende højhastigheds multi-pass printere, en stærk serviceorganisation, en nydesignet linje af single pass-printere til flere emballageapplikationer samt en fælles udvikling af en tilpasset in-line Print Engine i samarbejde med den førende bølgepapproducent BHS Corrugated.

Stephen Tunnicliffe-Wilson, CEO/CTO for Inca Digital Printers Ltd.:
– Agfas overtagelse giver os mulighed for at kombinere vores teknologiske know-how og vil sætte os i stand til at blive en førende digital emballageproducent på verdensplan. Vores nye ejere har vist langsigtet engagement i det digitale printmarked, og vi er ekstremt stolte og ser frem til at blive en del af Agfa-familien.

De seneste nyheder

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

Det er en forskningsbaseret kendsgerning, at psykologisk tryghed på arbejdspladsen giver bedre trivsel og bedre resultater. Men hvad er det? Og hvordan griber man det an?
psyk_01
Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen