Søren Steendahl er ny Country Manager for Ricoh Danmark A/S

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 6 April 2022
OPDATERET: 6 April
Søren Krogh-Nielsen er adm. direktør for både Ricoh Danmark A/S og Ricoh Sverige AB

I forbindelse med at Søren Krogh-Nielsen, der er adm. direktør for Ricoh Danmark A/S, har sagt ja til også at være adm. direktør for Ricoh Sverige AB, er Ricoh Danmarks salgs- og marketingdirektør Søren Steendahl udnævnt til Country Manager.

– Det er min wingman gennem de sidste fire år, der nu er udnævnt til Country Manager, og jeg føler mig helt tryg ved at overlade roret til Søren i Danmark, udtaler Søren Krogh-Nielsen.

Men hvem er Søren Steendahl?

Han er 51 år, gift med Maria. Sammen har de tre drenge, og familien bor i Birkerød. Og så er Søren Steendahls store fritidsinteresse fodbold. Han er ungdomstræner i Skjold Birkerød Fodbold, hvor han blandt andet har trænet sine egne tre drenge. Han er også medlem af boldklubbens bestyrelse.

Søren Steendahl er ny Country Manager for Ricoh Danmark A/S

En karriere inden for print og den grafiske branche

Søren Steendahl var i mere end 17 år selvstændig med virksomheden Canon Business Center Nord- & Midtsjælland, indtil han solgte virksomheden til Konica Minolta, hvor han blev ansat som Salgsdirektør. I juni 2018 skiftede han til en stilling som salgs- og marketingdirektør hos Ricoh Danmark.

Med den baggrund har Ricoh Danmark fået en Country Manager, der virkelig kender branchen, og om sin nye rolle siger Søren Steendahl:

– Ricoh er en førende virksomhed inden for løsninger og services til den digitale arbejdsplads, og jeg er ekstremt stolt over at være en del af den næste spændende fase af vores rejse.

Hvad kendetegner Ricoh?

– Customer first, lyder det hurtige svar fra Søren Steendahl, og han fortsætter: – Og det at være en virksomhed under konstant udvikling, samt at vi har mange ben at stå på.

– Ricoh kendetegnes også ved at have nogle af branchens dygtigste medarbejdere, som alle har stort fokus på kunderne, og så er vi en global virksomhed med 100.000 medarbejdere. Det giver gode udviklingsmuligheder for de ansatte. Vi er også som virksomhed, hvor etik og miljø fylder meget, og generelt har vi en meget agil virksomhed. Det tiltrækker de gode medarbejdere og tiltaler ikke mindst de nye generationer.

Hvad bliver den største forandring i dit nye job hos Ricoh?

– Det er klart, at det nu er hele virksomheden og hele organisationen, jeg skal arbejde med. Jeg skal ud at lytte til alle medarbejderne, og jeg vil i den kommende tid tilbringe meget tid sammen med fx service og call-center.

Hvad er dit første mål som Country Manager?

– Vi skal fortsat øge kundernes tilfredshed med Ricoh som leverandør og vi skal have et fokus på alle forretningsområder: Officeprint, produktionsprint, AV og software. Men det skal konstant være med fokus på samspillet med det gode forhold til kunderne. Gode kunderelationer vil for mig altid være et fokusområde.

Hvad er udfordringen for en virksomhed for Ricoh i de kommende år?

– Print er udfordret af digitale løsninger, men vi vil være: Last man standing, lyder det med et smil fra Søren Steendahl, og han fortsætter:

– Vi skal fortsætte transformationen inden for løsninger, der relaterer sig til print, men vi vil have stort fokus på digitale muligheder. Produktionsprint er fortsat et vækstområde, men også her skal vi have en proaktiv tilgang.

Den aktuelle udfordring efter Corona har været en øget efterspørgsel på udstyr. For nogle har der været problemer med at skaffe chips, og for alle har der været udfordringer med fragt.

– Vi har været knap så hårdt presset, som mange andre. Og forhåbentlig kommer der snarest en løsning på Ukraine-situationen, så det lysner for os alle, lyder slutkommentaren fra Søren Steendahl.

Læs videre

Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0

Pr. 1. januar 2023 har et nyt selskab set dagens lys. Det er Macrodot 2.0 ApS som er et fællesejerskab mellem ejeren af det tidligere Macrodot A/S, Sean Jälpelt Holm, og Nordsign.
macrodot_01

Heidelberg i fremgang varsler højere priser

Heidelberg er kommet flot igennem første halvår 2022, men varsler højere priser for at fortsætte den positive udvikling.
Ludwin_Monz

Print og Medier går sammen med Sign&Print

Efter at have arbejdet tæt sammen i syv år har Print og Medier og selskabet bag Sign&Print, AGI Publishing House, besluttet at lægge sig sammen. Så fremover kommer nyhedsbrevet, hjemmesiden og magasinet Print og Medier til at hedde Sign Print & Pack.
po

Ricoh femdobler indsatsen på Sign Print & Pack-messen

Med overtagelsen af Quadient har Ricoh valgt at femdoble den standplads på Sign Print og Pack-messen i Odense, som ellers var reserveret til Quadient. Jan Brændholt fra Ricoh fortæller, at de med det nye set-up har så meget at vise, at de lige nu er i gang med begrænsningens kunst.
RDK_quadient

De seneste nyheder

Nordsign: Macrodot passer godt ind i vores set-up

– Partnerskabet med Macrodot var en pludselig opstået mulighed, som vi valgte at slå til på, siger CEO Michael Overgaard hos Nordsign A/S.
michael_overgaard

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

Læseevnen falder – bøger er løsningen

Børns evne til at optage viden er faldende. Professor Anne Mangen fra Stavanger har undersøgt hvorfor.
riksdagen