Søren Steendahl er ny Country Manager for Ricoh Danmark A/S

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 6 April 2022
OPDATERET: 6 April
Søren Krogh-Nielsen er adm. direktør for både Ricoh Danmark A/S og Ricoh Sverige AB

I forbindelse med at Søren Krogh-Nielsen, der er adm. direktør for Ricoh Danmark A/S, har sagt ja til også at være adm. direktør for Ricoh Sverige AB, er Ricoh Danmarks salgs- og marketingdirektør Søren Steendahl udnævnt til Country Manager.

– Det er min wingman gennem de sidste fire år, der nu er udnævnt til Country Manager, og jeg føler mig helt tryg ved at overlade roret til Søren i Danmark, udtaler Søren Krogh-Nielsen.

Men hvem er Søren Steendahl?

Han er 51 år, gift med Maria. Sammen har de tre drenge, og familien bor i Birkerød. Og så er Søren Steendahls store fritidsinteresse fodbold. Han er ungdomstræner i Skjold Birkerød Fodbold, hvor han blandt andet har trænet sine egne tre drenge. Han er også medlem af boldklubbens bestyrelse.

Søren Steendahl er ny Country Manager for Ricoh Danmark A/S

En karriere inden for print og den grafiske branche

Søren Steendahl var i mere end 17 år selvstændig med virksomheden Canon Business Center Nord- & Midtsjælland, indtil han solgte virksomheden til Konica Minolta, hvor han blev ansat som Salgsdirektør. I juni 2018 skiftede han til en stilling som salgs- og marketingdirektør hos Ricoh Danmark.

Med den baggrund har Ricoh Danmark fået en Country Manager, der virkelig kender branchen, og om sin nye rolle siger Søren Steendahl:

– Ricoh er en førende virksomhed inden for løsninger og services til den digitale arbejdsplads, og jeg er ekstremt stolt over at være en del af den næste spændende fase af vores rejse.

Hvad kendetegner Ricoh?

– Customer first, lyder det hurtige svar fra Søren Steendahl, og han fortsætter: – Og det at være en virksomhed under konstant udvikling, samt at vi har mange ben at stå på.

– Ricoh kendetegnes også ved at have nogle af branchens dygtigste medarbejdere, som alle har stort fokus på kunderne, og så er vi en global virksomhed med 100.000 medarbejdere. Det giver gode udviklingsmuligheder for de ansatte. Vi er også som virksomhed, hvor etik og miljø fylder meget, og generelt har vi en meget agil virksomhed. Det tiltrækker de gode medarbejdere og tiltaler ikke mindst de nye generationer.

Hvad bliver den største forandring i dit nye job hos Ricoh?

– Det er klart, at det nu er hele virksomheden og hele organisationen, jeg skal arbejde med. Jeg skal ud at lytte til alle medarbejderne, og jeg vil i den kommende tid tilbringe meget tid sammen med fx service og call-center.

Hvad er dit første mål som Country Manager?

– Vi skal fortsat øge kundernes tilfredshed med Ricoh som leverandør og vi skal have et fokus på alle forretningsområder: Officeprint, produktionsprint, AV og software. Men det skal konstant være med fokus på samspillet med det gode forhold til kunderne. Gode kunderelationer vil for mig altid være et fokusområde.

Hvad er udfordringen for en virksomhed for Ricoh i de kommende år?

– Print er udfordret af digitale løsninger, men vi vil være: Last man standing, lyder det med et smil fra Søren Steendahl, og han fortsætter:

– Vi skal fortsætte transformationen inden for løsninger, der relaterer sig til print, men vi vil have stort fokus på digitale muligheder. Produktionsprint er fortsat et vækstområde, men også her skal vi have en proaktiv tilgang.

Den aktuelle udfordring efter Corona har været en øget efterspørgsel på udstyr. For nogle har der været problemer med at skaffe chips, og for alle har der været udfordringer med fragt.

– Vi har været knap så hårdt presset, som mange andre. Og forhåbentlig kommer der snarest en løsning på Ukraine-situationen, så det lysner for os alle, lyder slutkommentaren fra Søren Steendahl.

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0

Pr. 1. januar 2023 har et nyt selskab set dagens lys. Det er Macrodot 2.0 ApS som er et fællesejerskab mellem ejeren af det tidligere Macrodot A/S, Sean Jälpelt Holm, og Nordsign.
macrodot_01

De seneste nyheder

Messekig: Avancerede webshops til skilte, tekstiler og detailhandel

Webshops er et af værktøjerne til at udvide sit forretningsområde. Vi har set på løsninger fra AMB Visuals, L-Shop Team og LaserTryk.
amb

Messekig – ECO Award, GOP og Artwork Systems

Messen er i fuld gang og du kan være med til at stemme om, hvilke løsning der skal løbe med prisen årets ECO Interior Award Design.
ecoaward

Sign Print & Pack-messen er åben!

Her kl. 9.00 blev dørene slået op til årets grafiske begivenhed – Sign Print & Pack-messen i Odense Congress Center.
sipp_01

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award