Canon åbner ny inkjet-farvefabrik

PUBLICERET: 28 February 2022
OPDATERET: 28 February

Som svar på den voksende efterspørgsel på inkjet-produktionsprintere har Canon åbnet en ny produktionslinje for vandbaseret polymerblæk på deres produktionsfacilitet i Venlo, Holland.

Fabrikken, på 1500 m2, er blevet placeret i en af de eksisterende bygninger og udstyret med det mest avancerede produktionsudstyr for at kunne levere vandbaseret polymer-farve af højeste kvalitet. Samtidig har det skabt nye arbejdspladser, hvor 30 medarbejdere er beskæftiget. Det er en blanding af omplaceret personale og ny-ansættelser.

Canon blev sidste år udnævnt til markedsleder inden for rulle- og arkfødede inkjet-produktionsmaskiner i EMEA af markedsanalysefirmaerne Infosource og Keypoint Intelligence.

ColorStream-, ProStream- og varioPRINT iX-seriens inkjet-printere har vist sig at være attraktive valg for blandt andre kommercielle trykkerier takket være deres offset-lignende kvalitet, pålidelige produktion og store fleksibilitet. På grund af disse maskiners succes har Canon bevaret deres førende position på disse markeder. For at understøtte den voksende kundebase og deres stadigt stigende produktionsvolumen, har Canon opskaleret sin vandbaserede, polymerblæk produktionskapacitet ved at bringe et nyt anlæg i spil.

Rob Puts, Vice President for produktion og logistik hos Canon Production Printing, forklarer: – Vores vandbaserede polymerblæk er, som alle vores egenudviklede teknologier, udviklet og testet internt før de blev bragt på markedet. Efter at have vist deres duelighed, hvilket de tydeligvis har gjort, investerede vi i denne nye fabrik for at imødekomme den voksende efterspørgsel fra eksisterende kunder samt forventede stærke fremtidige krav. Dedikeret til produktionen af vandbaseret polymerblæk, der kan bruges på tværs af vores mange inkjet-produktionsmotorer, er det nye, højautomatiserede anlæg bygget til at tilfredsstille et hvilket som helst vækstniveau, vores kunder opnår.

De seneste nyheder

J&CO investerer massivt i fremtiden

Med en investering på mere end én million i nye printere satser J&CO på at effektivisere produktionen for at kunne følge med de mange store opgaver, de har fået.
J&CO_01
J&CO investerer massivt i fremtiden

Xerox køber Lexmark

Købet beskrives i en pressemeddelelse som en vigtig milepæl i Xerox' strategiske transformation til at blive en førende leverandør af innovative løsninger til den moderne hybride arbejdsplads.
Xerox-Gil-Hatch-Center-for-Customer-Innovation
Xerox køber Lexmark

Carina Christensen forlader GRAKOM

GRAKOM fortæller i en pressemeddelelse, at adm. direktør Carina Christensen forlader GRAKOM efter bare to år på posten.
carina_grakom
Carina Christensen forlader GRAKOM

– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Det er ejer og daglig leder Tommy Jørgensen som står for udtalelsen om, at de skal kunne alt.
gt_01
– Med vores beliggenhed, skal vi kunne alt!

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly