Antalis har netop lanceret et helt ny website, hvor der er fokus på at skabe indhold, der både øger kundeoplevelsen og samtidig styrker søgbarheden på de forskellige søgemaskiner.
Vigtigheden af at kunne handle digitalt har været under kraftig udvikling i årevis og er kun blevet intensiveret under corona-krisen. Administrerende direktør, Steen Murmann, fortæller, at 60% af deres lagersalg i dag forgår digitalt og at det kun går opad. Han tilføjer:

– Det er vigtigt for vores kunder at kunne bestille varer 24-7, præcis når det passer dem. Det skal både være nemt, men det skal også være inspirerende, at handle hos Antalis. Derfor har vi bygget et site, hvor man både finder inspiration og rådgivning. Det sker bl.a. via en blog og kundestudier. Samtidig kan du med få klik finde frem til hvilket som helst produkt i sortimentet. Overblikket er markant forbedret og der kryds-linkes så det er nemt at komme fra inspiration og til køb og omvendt.
Søgbarhed er afgørende
Steen Murmann fremhæver også, at kombinationen af indhold og webshop både følger en global trend og tilgodeser muligheden for at blive fundet af søgemaskinerne. Han siger:
– Jeg tror, det er vigtigt at lægge sig i slipstrømmen af de store kanoner, når det drejer sig om webshops. De sætter standarden og det bliver hurtigt til en generel forventning hos forbrugeren om, hvad en webshop skal kunne. Så for os er det vigtigt at være dem der tager det bedste til sig hurtigt, så vi kan leve op til de forventninger vores kunder allerede har eller snart får. Det er det vi har gjort nu.
Steen Murmann ser lanceringen som et skridt i den rigtige retning i en proces der aldrig slutter.
– Kunderne har f.eks i dag ”Min konto”, hvor de kan søge gamle fakturaer og se tidligere ordrer som de nemt kan genbestille. Allerede til næste år vil vi kunne tilbyde endnu mere avancerede tiltag som lægger op til større interaktion og lethed for brugeren.