Nyt mediehus samler kræfterne

PUBLICERET: 11 January 2023
OPDATERET: 11 January

AGI Publishing House, som udgiver nærværende nyhedsbrev i Danmark, slår sig sammen med emballagemagasinet nord emballage og onlinemediet Packnews. Sammenlægningen er effektiv fra 1. januar og sker i det nystiftede forlag AGI Media.

Sammenlægningen får størst betydning i Sverige og Norge, hvor to onlinemedier bliver til ét. I Danmark betyder det, at Sign Print & Pack får en endnu bedre og større dækning af emballagestoffet. Den tydeligt styrkede emballageredaktion vil komme både læsere og annoncører til gode.

Magasin skifter navn

Chefredaktør for nord emballage, Bo Wallteg, har søgt en større kontekst for sine emballagemedier. Synergierne, både redaktionelt og markedsføringsmæssigt, samt mellem de informationskanaler, der henvender sig til emballageindustrien og den grafiske industri, er åbenlyse.

AGI Media har udviklet helt nye digitale platforme til både nyhedssiderne og nyhedsbrevene. Det betyder blandt andet bedre muligheder for at føre statistik over, hvordan forskellige målgrupper åbner og læser nyheder, noget der giver et godt billede af, hvilke budskaber der når frem til modtagerne.

Samtidig skifter magasinet nord emballage navn til Packnews, hvorefter magasinet, hjemmesiden og nyhedsbrevet alle har samme navn. Den nye Packnews-side går i luften den 1. februar.

Packnorth-prisen fortsætter

AGI Media har allerede nyhedsbrevet og hjemmesiden Packnorth. Disse vil blive integreret med Packnews, som hver dag udgiver emballagenyheder på svensk, norsk og finsk. Danske læsere får nyhederne som en del af Sign Print & Pack, med Søren Winsløw som redaktør.

Navnet Packnorth lever videre i den store nordiske emballagekonkurrence Packnorth Award, der sidste år havde prisoverrækkelse på Scanpacks første dag. I år finder prisoverrækkelsen sted den 14. september i forbindelse med en Scanpack Pop-up på den svenske handelsmesse i Göteborg.

Chefredaktør Bo Wallteg ser frem til at udnytte synergierne  i en større mediesammenhæng.
Bedre udnyttelse af synergier

Daniel Wahlgren, driftsdirektør hos AGI Media, kommenterer fusionen og den fælles vej frem på denne måde:

– Det bliver utrolig spændende at arbejde med emballagenyheder på et bredere plan. At rekruttere Bo Wallteg til organisationen med de kompetencer og den viden, han besidder, føles meget værdifuldt. Sammen i dette joint venture med vores platform, nye sites og funktioner og med den succesfulde Packnorth Award-konkurrence bliver det meget spændende at følge udviklingen fremadrettet, siger han.

– Vores forlag har igennem årene haft et tæt samarbejde. Nu mente vi, at tiden var inde til at effektivisere ressourcerne og samtidig udnytte synergierne mellem den grafiske industri og emballageindustrien fuldt ud. Det er en fusion, som både vores læsere og annoncører vil få stor gavn af, udtaler Bo Wallteg.

Chefredaktør Bo Wallteg har arbejdet som redaktør i emballagebranchen i over 30 år og har de sidste 20 år været indehaver og chefredaktør på magasinet nord emballage. Han er medstifter af det internationale emballagenetværk Packbridge samt grundlægger af Nordisk Bioplastforening og er i øvrigt en ivrig foredragsholder og kommentator på alt der har med emballage at gøre.

De nye sider for emballagenyheder bliver packnews.se, packnews.no, signprintpack.dk og packnews.fi. Emballagekonkurrencen Packnorth Award kan tilgås på award.packnorth.se.

Læs videre

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Dreyer Kliché forbereder et generationsskifte

Den 1. januar 2023 indtrådte Rasmus Brix Dall som ny CEO i Dreyer Kliché. Det var resultatet af et godt kompetence-match og en helt igennem god kemi, fortæller indehaveren Connie Dreyer.
dreyer_01

Konica Minolta: Overgangen fra analogt til digitalt etikettryk fortsætter

Carsten Bamberg, forretningsudviklingschef hos Konica Minolta Business Solutions Europe giver sit syn på 2023, som han mener vil være præget af en fortsat stærk tendens til øget digitalisering inden for print af etiketter.
Carsten_Bamberg-1024x768-1

Skab eksklusive etiketter i bare ét gennemløb

GM (Grafisk Maskinfabrik) lancerer en ny etiketlinje til udsmykning af eksklusive etiketter.
GM_DCS350Flex+Wine

De seneste nyheder

Nordsign: Macrodot passer godt ind i vores set-up

– Partnerskabet med Macrodot var en pludselig opstået mulighed, som vi valgte at slå til på, siger CEO Michael Overgaard hos Nordsign A/S.
michael_overgaard

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk

Læseevnen falder – bøger er løsningen

Børns evne til at optage viden er faldende. Professor Anne Mangen fra Stavanger har undersøgt hvorfor.
riksdagen