Grakom står bag internationalt CSR-logo

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 27 September 2021
OPDATERET: 27 September

Det har siden 2013 været muligt for danske grafiske virksomheder at vise deres kunder, at de tager socialt ansvar. Det har de gjort med et dansk CSR-logo.

Det grafiske CSR-kodeks er en standard og en praksis for at handle ansvarligt, og kodekset er udformet, så det afspejler arbejdstager og arbejdsgivers holdning og tilgang til grafiske virksomheders ansvar.

Det danske CSR-logo har Grakom nu også udgivet i en engelsk version, således at trykkerierne også kan markedsføre sig som socialt ansvarlige over for udenlandske kunder.

53 medlemmer har tilsluttet sig Grakoms CSR-kodeks. Med den engelske version håber Grakom, at gøre det interessant for endnu flere danske virksomheder, at tilmelde sig.

– Som branche skal vi vise, at vi tager ansvar og handler ansvarligt. Det gør vi ved at tilslutte os Det grafiske CSR-kodeks og aktivt skilte med det. I den grafiske branche i Danmark lever langt de fleste virksomheder allerede op til standarderne, der er fastsat i kodekset. Alligevel er det langt fra alle, der har tilsluttet sig, siger Thomas Torp, Grakoms direktør.

Han mener, at den grafiske branche i Danmark skal være bedre til at gøre opmærksom på sig selv. Det kan nemlig potentielt betyde mere forretning til Danmark og mere internationalt samarbejde, hvis den danske grafiske branche bliver synonym med fuldkommen rene linjer.

– Med den engelske version af logoet bliver det nu lettere at føre bevis for, at vi altså har styr på vores ting i Danmark. Når vi viser det engelske logo frem for internationale samarbejdspartnere, kan det være tungen på vægtskålen, der afgør om opgaven lander hos en dansk virksomhed, siger Thomas Torp.

De seneste nyheder

Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Mohrdieck Tryk A/S i Aabenraa lever af at kunne det, de andre ikke er så gode til.
mo_01
Mohrdieck Tryk har startet rejsen mod mere automatisering

Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Konica Minolta bød på åbent hus, hvor kunder og andre interesserede kunne se, hvad fremtiden kan byde på af mere automatik og intelligent produktion.
km1
Et kig ind i en mere automatiseret printverden

Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Trykbranchen har et stort behov for generationsskifte. Men at finde nye medarbejdere er en udfordring.
Sarah-Schumacher2
Sarah Schumacher: ”Få din egen entusiasme ud over rampen”

Akustikplader er sagen

Lars Petersen har haft mange projekter i sin karriere. Nu har han fuld fokus på akustikplader.
aq_01
Akustikplader er sagen

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly