Heidelberg overgår egne forventninger

PUBLICERET: 3 May 2021
OPDATERET: 3 May

Ifølge den foreløbige opgørelse har Heidelberger Druckmaschinen AG (Heidelberg) overgået sin egen prognose med hensyn til nettosalg og driftsresultat for seneste regnskabsår, som blev afsluttet den 31. marts 2021.

Takket være et stærkt fjerde kvartal lå salget samlet set på omkring € 1,913 mia. Lidt over det forventede på € 1,85 mia. Det skyldes især den stigende efterspørgsel i Kina, dele af Europa og i sidste kvartal også i USA. Alene i fjerde kvartal forbedredes ordreindgangen markant til € 579 mio. mod € 462 mio. i samme kvartal sidste år. Ordrebeholdningen steg således til et niveau på € 636 mio., hvilket giver et gunstigt afsæt for det nye regnskabsår.

– Med en stærk slutspurt har vi været i stand til at genoplive det opsving, som corona’en ellers satte en stopper for sidste forår, udtaler Rainer Hundsdörfer, Heidelbergs CEO. – Fremgangen i de forskellige regioner bestyrker os i, at vi vil være i stand til at fortsætte vores opadgående tendens i både nettosalg og overskud i fremtiden.

– Den konsekvente og hurtige implementering af vores transformationsprogram har stabiliseret Heidelberg under pandemien og nu, hvor vi kan begynde at mærke effekterne af genåbningen, er grundlaget der for en rentabel vækst, siger Marcus A. Wassenberg, virksomhedens CFO.

Som forventet er det foreløbige resultat efter skat i regnskabsåret 2020/21 forbedret markant fra sidste år. På grund af det gunstige seneste kvartal forventes det samlede tab at blive noget lavere end tidligere forventet. Især takket være den kraftige reduktion i medarbejderantal og indtægter fra formueforvaltning vil den frie pengestrøm for regnskabsåret som helhed være klart positiv, og den finansielle nettogæld holdes på et lavt niveau.

Virksomheden offentliggør sit reviderede regnskab og årsrapport for 2020/2021 den 9. juni 2021.

De seneste nyheder

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

En spændende julekalender med bilplejeprodukter deltager i årets Packnorth Award.
ds-smith
Julekalender med bilplejeprodukter konkurrerer i Packnorth Award 2025

Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Fujifilm har ansat Michael Gram Riemann, som ansvarlig for partnersamarbejdet i Norden og visse østeuropæiske lande.
Revoria
Ny satsning skal styrke Fujifilms tonerprintere på det nordiske marked

Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Jubilæum markeres med nyt samarbejde med Manroland samt åbningen af verdens største Print Media Center.
H175_01
Heidelberg fejrer 175 år med nyt partnersamarbejde

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly