NIZE equipment kommer styrket ud af Corona-tiden

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 10 March 2021
OPDATERET: 10 March

I 2008 startede Lars Nikolajsen NIZE equipment, dengang uden ansatte. Siden har virksomheden udviklet sig stille og roligt, og de har spredt deres aktiviteter til også at omfatte resten af Norden.

Sidste år, mens pandemien invaderede Danmark og resten af verden, indviede de deres nye domicil i Odder.

Anne Præstegaard, NIZE equipment

– Vi vil fokusere mere på applikationer, og har derfor nu to faste medarbejdere i vores demo- og applikationscenter. Vi kan testprinte for vores kunder, rådgive om printmetoder, undervise og udvikle produkter i samarbejde med kunden. Og her i år har vi også opskaleret democenteret med tre helt nye maskiner, som vi kan afholde demo’er på og udvikle grafiske produkter på, fortæller Anne Præstegaard fra NIZE equipment.

Fire nye ansættelser i første kvartal 

Også på medarbejdersiden er der sket meget både siden den spæde start og på det seneste, hvor der er blevet ansat fire nye medarbejdere i NIZE -teamet i det første kvartal her i 2021. Der er tale om en marketing medarbejder, Anneka Lisby Berg, en applikationsspecialist og designer, Flemming Grunnet Pedersen og en administrationselev, Maja Busk Rasmussen samt en tekniker i Finland. Der er 18 medarbejdere hos NIZE equipment.

2020 0g 2021 har givet udfordringer og vendt op og ned på tingene  

– Corona har vendt op og ned på mange ting, og vi ved, at vi må gøre meget anderledes fremadrettet, også efter Corona-tiden. Derfor er det godt, at vi nu har mulighed for at fokusere på og tilbyde online demoer og mere streaming direkte fra det nye democenter. Vi kan være nærværende med egen sælger hos kunder i de nordiske lande og så lave demo online direkte fra Odder, fortæller Anne Præstegaard.

2020 gik ikke så skidt

Lars Nikolajsen, NIZE equipment

– Serviceteamet har haft travlt hele perioden, både med de servicebesøg der har været mulige at gennemføre og så med remote service. Vi har flyttet rundt på vedligeholdelsesbesøg, så vi hele tiden har været i gang. Takket være et fleksibelt personale har vi kunnet samle kundebesøg i perioder. Vi har også haft flere salg i de forskellige lande, forklarer Anne Præstegaard.

– Det gik ikke så skidt, som vi regnede med i 2020. Vi er næsten i mål med vores 2020 strategi om at være repræsenteret i hvert af de nordiske lande med salg og service. Vi ser lyst på samhandel og investeringslysten i hele Norden. Den grafiske branche er omstillingsparate. Under Corona har de været hurtige til at produktudvikle og omstille deres produktion, så de fortsat har handlet med os, fortsætter Lars Nikolajsen, og han slutter med ordene:

– Vi har valgt at investere i en “krise-tid”, så vi kommer styrket ud.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

PR Offset køber From Grafisk

Der er gang i butikken hos PR Offset, som på Drupa skrev under på en aftale om en ny Heidelberg offsettrykmaskine, og nu annoncerer købet af From Grafisk i Kolding.
PR_01

HP lover nyt på storformatfronten i efteråret

På HPs stand på Drupa var det nyheder i Indigo- og PageWide-serierne, der var mest i søgelyset. Men snart loves der nyt i storformatsegmentet.
HP-Paula

Konica lancerede deres B2-UV inkjet

Konica Minolta havde premiere på deres nye B2+ UV inkjet, AccurioJet 60000 på Drupa samt deres nye high chroma tonerprinter med et udvidet farverum.
Konica_Druopa_01

Horizon demonstrerede den smarte fabrik på Drupa

Målet for Horizon er at vise, hvordan printleverandører kan skabe en "smart fabrik"
horizon_drupa_01