Heidelbergs salg af Gallus-gruppen mislykkedes

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 1 February 2021
OPDATERET: 1 February

Heidelberg havde indgået en aftale med schweiziske benpac holding ag. Benpac skulle købe Gallus-gruppen til en pris af 120 mio. EUR. Købsprisen blev dog ikke indbetalt, selv om alle de nødvendige betingelser var opfyldt.

Så lige nu er status, at de fem anlæg og omkring 430 ansatte i Gallus Group forbliver hos Heidelberg. Intet vil ændre sig for Gallus-kunder. Heidelberg vil fortsætte med at håndtere salg og service til Gallus-porteføljen, og deres personlige kontakter forbliver de samme. Heidelberg vil nu undersøge forskellige muligheder for virksomhedens fremtid for Gallus.

Men også under de nu gældende omstændigheder vil Gallus fortsætte indsatsen med at øge driftsresultatet. Med et specifikt fokus på det flexografiske trykmarked opnåede Gallus gode operationelle fremskridt sidste år, da de var under Heidelberg-paraplyen.

Uanset Gallus-transaktionen, som ikke er afsluttet, drager Heidelberg allerede fordel af transformationsprogrammet, der blev lanceret i indeværende regnskabsår 2020/21 for yderligere at stabilisere virksomheden økonomisk i det udfordrende COVID-19 miljø og tilpasse det i fremtiden. Siden marts 2020 er nettogælden reduceret med mere end 250 mio. EUR. Da beløbet var størst udgjorde det 390 mio. EUR, og likviditeten er forbedret med omkring 450 mio. EUR. Som et resultat af det accelererede M & A-program vil Heidelberg generere tocifrede million-indtægter indtægter fra de transaktioner, der blev gennemført alene i december 2020.

Markedet er fortsat udfordret på grund af den forværrede situation i Covid 19. Derfor fortsætter Heidelberg systematisk transformationskursen med de allerede eksisterende tiltag. Driftsmæssigt fortsatte tredje kvartal i indeværende regnskabsår en fortsættelse af den opadgående tendens i salg og indgående ordrer, der har været i gang siden maj 2020. Heidelberg forventer fortsat at nå sine mål for regnskabsåret 2020/21. der slutter den 31. marts i år.

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

De seneste nyheder

Meget kreative og forskellige løsninger på ECO Award

Unge designere fra landets uddannelsesinstitutioner er blevet inviteret til at deltage i konkurrencen om at dekorere en reception med folie.
ECO Award

Schur viser ny printerteknologi, der erstatter labels på Sign Print & Pack

Den danske emballagegigant Schur har valgt at vise deres seneste 5-farve mærkningsteknologi på Sign Print & Pack-messen.
GSI Colorize

En verdensnyhed inden for kanalbogstaver vises på Sign Print & Pack

Du kan opleve intet mindre end en verdensnyhed, når du besøger Sign Print & Pack-messen i Odense.
saga_01

Zünd spreder avanceret funktion ud til flere skæresystemer

Zünd lancerer det nye EIS Load Table – et nyt system til registrering af materiale, der skal skæres eller have bukkestreger på bagsiden og derfor har printet nedad.
EIS LOAD TABLE