Skal du med på virtuel messe?

PUBLICERET: 18 November 2020
OPDATERET: 18 November

Mens optimismen tilsyneladende stadig er intakt hos arrangørerne af fysiske messer, som Fespa og Drupa, ser vi stadigt flere eksempler på, at der tages digitale skridt til alternative online messer.

Sign og Print

Sign og Print-messen, som skulle have været afholdt i januar, bliver til en digital messe under navnet Sign & Print Connect. Sign & Print Connect er et digitalt mødested som er åbent fra den 9. til den 11. februar 2021. Udstillere præsenterer sig selv og deres produkter digitalt. Besøgende klikker på en udstiller, som står klar til at præsenterer deres nyheder via Skype, Facetime eller Whatsapp. Det vil også være muligt at følge live demoer på bestemte tidspunkter, som vil fremgå af udstillingsprogrammet.

Drupa

Drupa har selv lanceret en digital platform, Drupa preview, hvor udstillere kan uploade dybtgående information om produkter, processer og løsninger i et interaktivt format. Besøgende kan så registrere sig og få adgang til både udstillernes præsentationer, men også til debatter og foredrag som optages og lægges ud på mediet. Drupa skriver også, at det vil være muligt at etablere online-møder mellem udstillere og gæster.

https://preview.drupa.com

Printing Expo Online

Printing Expo Online tager den skridtet videre og lancerer en messe, som næsten fungerer som en fysisk messe. Udstiller køber standplads og får opført en 3D-model af standen. I denne, som man virtuelt kan bevæge sig rundt i, kan man læse om de forskellige produkter og se billeder og videoer ved at klikke på de forskellige elementer på standen.

Folkene bag Printing Expo Online har allerede afholdt en tilsvarende messe – Industry Expo Online – hvor man kan få en fornemmelse af, hvad det går ud på

Müller Martini har, som premium partner, været blandt de første til at tilmelde sig den udstilling, som, så vidt vi kan læse, er en permanent udstilling. Printing Expo Online forventes at åbne 30. november og have åbent døgnet rundt 365 dage om året.

www.printing-expo.online/

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau

De seneste nyheder

PR Offset køber From Grafisk

Der er gang i butikken hos PR Offset, som på Drupa skrev under på en aftale om en ny Heidelberg offsettrykmaskine, og nu annoncerer købet af From Grafisk i Kolding.
PR_01

HP lover nyt på storformatfronten i efteråret

På HPs stand på Drupa var det nyheder i Indigo- og PageWide-serierne, der var mest i søgelyset. Men snart loves der nyt i storformatsegmentet.
HP-Paula

Konica lancerede deres B2-UV inkjet

Konica Minolta havde premiere på deres nye B2+ UV inkjet, AccurioJet 60000 på Drupa samt deres nye high chroma tonerprinter med et udvidet farverum.
Konica_Druopa_01

Horizon demonstrerede den smarte fabrik på Drupa

Målet for Horizon er at vise, hvordan printleverandører kan skabe en "smart fabrik"
horizon_drupa_01