Addbrand Denmark køber JT Gruppen

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 6 November 2020
OPDATERET: 6 November

Tilbage i 2018 købte svenske Addbrand den danske Vejle-virksomhed A-mail, der er en del af det tyske Mayer Kuvert Network. Og udviklingen af den danske virksomhed fortsætter. Nu styrker Vejlevirksomheden sin position på markedet med opkøbet af kuverttrykkeriet JT Gruppen/Postline as. De har en historie, der går tilbage til 1984, og trykker omkring 25-30 millioner kuverter årligt.

Både Addbrand Denmark A/S og JT Gruppen/Postline as er underleverandører til trykkerier og mellemhandlere i den grafiske branche.

Henrik Lund Sørensen og Jesper Røgind Jørgensen ser frem til samarbejdet i én styrket virksomhed

– Addbrand og JT Gruppen har haft samhandel i rigtig mange år, så det giver god mening at styrke samarbejdet i et stadigt faldende grafisk marked, udtaler Jesper Røgind Jørgensen, direktør hos Addbrand. – Vi har søgt efter virksomheder til opkøb i en længere periode, så vi godt tilfredse med, at det endelig er lykkedes, fortsætter Jesper Røgind Jørgensen.

JT Gruppens indehaver og direktør, Henrik Lund Sørensen, har lige som Addbrand i flere år undersøgt markedet for eventuelle tættere samarbejdsmuligheder, som nu er resulteret i salget til Addbrand.

– Jeg er sikker på, at vi bliver væsentligt stærkere i det nye set-up end før. Vores produktioner i Hedehusene og Vejle vil betyde, at vi endnu bedre kan servicere kunder med fleksible leveringer, fortæller Henrik Lund Sørensen.

– Det har været vigtigt for JT Gruppen at finde en partner, og jeg er sikker på, at Addbrand er det helt rigtige valg. Jeg ser meget lyst på fremtiden, og glæder mig til komme i gang med at sælge Addbrands store produktsortiment, slutter Henrik Lund Sørensen.

Fremover vil Addbrand Denmark A/S have adresse i både Vejle og Hedehusene.

De seneste nyheder

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

Det er en forskningsbaseret kendsgerning, at psykologisk tryghed på arbejdspladsen giver bedre trivsel og bedre resultater. Men hvad er det? Og hvordan griber man det an?
psyk_01
Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01
Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly