De uretfærdige fordele

Tekst:Lis Lykke
PUBLICERET: 6 September 2020
OPDATERET: 6 September

I februar sidste år fik et af vores store trykkerier, Cool Gray i Skovlunde lige uden for København, ny CEO. Det var Jesper Ulsø, som blandt andet kom med en baggrund som direktør i Aller Media. Hans første opgave hos Cool Gray var en afdækning af virksomhedens uretfærdige fordele.

Hvad er en uretfærdig fordel

Analysearbejdet startede med, at man skulle finde frem til, hvor Cool Gray var noget særligt, og det måtte ikke være noget med loyalitet, der gjorde forskellen. ”De uretfærdige fordele”, er Jesper Ulsøs egen betegnelse for de områder, hvor virksomheden har et særligt godt udgangspunkt at bygge videre på. Koncernen er en salgsorienteret virksomhed. Det skal den fortsat være, forklarer Jesper Ulsø. Det er også et hus, der kendetegnes ved at være et ”kvalitetshus”. Det skal det også fortsat være.

Hos Cool Gray er den uretfærdige fordel medarbejderne

– Jeg kunne ret hurtigt i processen konstatere, at det særlige her i virksomheden var de mennesker, der er ansat. Det var dem, der gjorde forskellen. Så min opgave var ret enkel. Jeg skulle blot samle på – og fastholde talenterne. Det gælder både inden for salg, administration, bureauet og produktionen, fortæller Jesper Ulsø.

Læs mere om Cool Gray og Jesper Ulsøs første halvandet år i virksomheden i vores næste Print og Medier magasin. Modtager du ikke magasinet, kan det bestilles her.

 

Læs videre

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint

Johnsen Graphic Solution indgår partnerskab med Boostly

Johnsen Graphic Solutions og reklamebureaet Boostly har indgået et partnerskab med gensidige kompetenceløft for begge virksomheder.
johnsen_boostly_01

Macrodot går konkurs og genopstår i en version 2.0

Pr. 1. januar 2023 har et nyt selskab set dagens lys. Det er Macrodot 2.0 ApS som er et fællesejerskab mellem ejeren af det tidligere Macrodot A/S, Sean Jälpelt Holm, og Nordsign.
macrodot_01

De seneste nyheder

Durst udvider P5-familien med P5X – en ægte flatbed med rullefunktionalitet

P5X er designet til applikationer såsom visuel kommunikation, interiør dekoration i stor skala og specialemballage.
Gamper og Durst P5X

Lito-Tryk Randers skruer op for ambitionerne

Etiketvirksomheden Lito-Tryk voksede støt med deres kunders succes, men stod efterhånden i en situation, hvor de fysiske rammer og teknologien ikke kunne følge med.
liti-tryk_01

Bliv klogere på forbrugervaner samt miljø- og klimaoptimeret emballage

For fjerde år i træk sætter Emballagedagen spot på det, der rører sig på Emballageområdet.
emballagedagen

Reducér de manuelle trin i den arkbaserede bogproduktion

I øjeblikket er der mange manuelle trin i arkbaseret bogproduktion. Det vil Müller Martini ændre med den nye Starbook Sheetfolder fra søsterselskabet Hunkeler.
Starbook Folder