Onlineprinters styrker den grønne profil

PUBLICERET: 5 May 2020
OPDATERET: 5 May

Onlineprinters har fornyet sin certificering af det franske miljømærke Imprim’Vert®, som er fransk for ”grønt tryk”. Under re-certificeringsprocessen kunne virksomheden vise, at den opfylder de omfattende miljøcertificeringskriterier.

Onlineprinters-gruppen, der er aktiv i Tyskland under mærkenavnet diedruckerei.de, er en af Europas førende online trykkerier. De beskæftiger mere end 1.500 ansatte og producerede mere end 3,2 milliarder trykte produkter sidste år. Virksomheden sælger mere end 3.000 forskellige trykte produkter til mere end 1.000.000 kunder i Europa.

Kunderne kan bestille deres trykte produkter online i mere end 20 webshops på 11 forskellige sprog døgnet rundt. Internationalt er onlinetrykfirmaet kendt under mærkenavnet Onlineprinters. Foruden den britiske markedsleder Solopress og danske LaserTryk, den største tjenesteudbyder i Skandinavien, er den spanske printer Copysell også en del af Onlineprinters-gruppen.

– Ved at forny certifikatet er vi i stand til at dokumentere overfor vores kunder, at den komplette produktionsproces for de enkelte trykte produkter er miljøvenlig: fra indkøb til produktion til energiledelse og medarbejderbevidsthed, fortæller marketingchef Cécile Assayag-Zimmermann.

Fra og med 1998 er det franske mærke Imprim’Vert® udstedt af et nationalt rådgivende organ, der består af medlemmer fra forskellige offentlige myndigheder og foreninger. Miljømærket bruges til at certificere trykkerier, som enten er placeret i Frankrig eller leverer til franske kunder og er villige til at gennemgå løbende revisioner.
Et netværk på 200 miljørepræsentanter hjælper trykkerierne med at udvikle og implementere deres miljøbeskyttelsesprogrammer. I alt 1.852 trykkerier er certificeret med det franske miljømærke i EU i 2019.

De seneste nyheder

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

Det er en forskningsbaseret kendsgerning, at psykologisk tryghed på arbejdspladsen giver bedre trivsel og bedre resultater. Men hvad er det? Og hvordan griber man det an?
psyk_01
Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud

Mercoprint og BEMRK går sammen

Pr. 1 februar samler Mercoprint og Bemrk kræfterne til én større og stærkere reklamevirksomhed med lokationer i Næstved og Glostrup.
mercoprint-bemrk
Mercoprint og BEMRK går sammen