Vil Corona-krisen fører til nye krav til in-store materiale?

PUBLICERET: 27 April 2020
OPDATERET: 27 April

Selvom det ikke er det egentlige budskab i et interview med Føtex’ marketingdirektør, så er det alligevel en interessant tanke, at krisen vil påvirke, hvordan nye hygiejnekrav vil påvirke fødevarebutikkernes indretning fremover – og dermed in-store markedet.

I et interview i Dansk Markedsføring fortæller Føtex’ marketingsdirektør, Karin Sommer, om, hvordan Corona-krisen har påvirket deres markedsføringsaktiviteter. De har droppet en række store kampagner. Det er der formentlig mange i vores branche, som er smertelig bevidste om. Det gælder kampagner, der var bundet op på forskellige, nu aflyste, begivenheder, og det var den store 60-års fødselsdag.

Omvendt fortæller Karin Sommer også, at tilbudsaviserne ikke har været berørt, da de er planlagt lang tid i forvejen. De har også lokalt været nødt til at skrue op for annoncering i de byer, hvor butikkerne ligger i storcentre. Her har det nemlig været uklart for mange forbrugere, om butikken har holdt åbent eller ej.

Mange Corona-tiltag er kommet for at blive

Men den egentlige grund til, at jeg referer fra denne artikel er, at Karin Sommer fortæller, at deres egen marketingafdeling selv har produceret hovedparten af det in-store materiale, som Corona-krisen har nødvendiggjort. Det gælder advarsels- og informationsskilte, afstandstape og diverse former for afskærmning. Hun tilføjer, at hun tror, at mange af disse tiltag vil blive faste bestanddele i butiksinventaret, også når Corona-krisen er overstået.

Hun nævner smagsprøver som eksempel på et område, der formentlig skal gentænkes. Man kommer uvilkårligt også til at tænke på tag-selv-slik og andre varianter, hvor fødevarerne ligger ubeskyttede fremme. Men hovedpointen er, at vi alle sammen formentlig vil have lidt større fokus på hygiejne, og måske vil prioritere dette højere i vores fremtidige valg af indkøbssted. Det kan give nogle muligheder for leverandører af in-store løsninger til allerede nu at tænke i, hvordan man kan imødekomme disse øgede hygiejnekrav på en effektiv måde, som samtidig kommunikeres tydeligt.

Du kan læse hele interviewet i Dansk Markedsføring her.

De seneste nyheder

Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

I sensommeren 2025 begynder Faller Packaging at producere æsker på den nye fabrik i Horsens.
faller
Faller Packaging starter produktionen af æsker i Horsens

Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

Det er en forskningsbaseret kendsgerning, at psykologisk tryghed på arbejdspladsen giver bedre trivsel og bedre resultater. Men hvad er det? Og hvordan griber man det an?
psyk_01
Psykologisk tryghed giver målbare forbedringer

UPM Raflatac skifter navn

UPM Raflatac skifter navn til UPM Adhesive Materials fra og med den 12. juni.
tim-kirchen
UPM Raflatac skifter navn

Husted Emballage har vækstplanen klar

Husted Emballage går efter en vækst der er højere end markedets.
Husted_01
Husted Emballage har vækstplanen klar

Læs videre

Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

Det er opmuntrende at se, at digitale etiketter, emballage og udsmykning er i fortsat vækst, skriver Konica Minoltas Sacha-Vittorio Paolucci i en kommentar til markedsudviklingen.
KM_01
Fortsat vækst i etiket- og emballagemarkedet

GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Flere end 220 deltager havde tilmeldt sig det årlige arrangement, som i år havde ændret navn fra GRAKOM-Dagen til KOMM-Dagen.
Komm-dagen_05
GRAKOM inviterede til KOMM-Dagen

Mercoprint køber Gerdøe Profil

Mercoprint fortsætter strategien med konsolidering inden for reklamebranchen med køb af virksomheden Gerdøe Profil i Vordingborg.
gerdoe og mercoprint
Mercoprint køber Gerdøe Profil

Papirmarkedet er stadig i opbrud

Stora Enso annoncerede sidste år, at de ville sælge fire ud af fem papirfabrikker. Nu laver de lidt om i den beslutning. I Holland er papirfabrikken Crown van Gelder, som bl.a. laver inkjet-papir, begæret konkurs.
maxau
Papirmarkedet er stadig i opbrud