NIZE equipment flytter den 1. maj ind i et nybygget domicil i Odder. Der har de etableret et stort showroom, som også vil være applikationsafdeling med faste medarbejdere. Tanken er, at der både kan afholdes kundearrangementer, demo af maskiner og kundeudviklingsmøder.
Der er lagt vægt på at imødekomme fremtidens måde at arbejde på. Det er gjort ved at hele bygningen rummer forskellige typer arbejdspladser, som medarbejderne kan vælge at placere sig ved alt efter behov og arbejdsopgaver.
Endnu tættere på kunderne med applikationsafdeling
Bygningen har tre vigtige funktioner. En administrationsdel med kontorpladser, et lager og et showroom med en applikationsafdeling med faste medarbejdere.
Adm. direktør Lars Nikolajsen fortæller: – Det er et bevidst valg at indrette showroomet som en stor messestand. Kunder og samarbejdspartnere kan komme og se, hvad vi har og teste udstyret af. Det er også her, der vil være kundetræning, udviklingsdage og events med kunder fra hele Norden.
Showroomet bliver i det hele taget en dynamisk afdeling, hvor teknikerne også kan teste på den enkelte maskine i supporten og derved hjælpe kunder direkte. Det være sig med print af lak, braille, fræs eller tredimensionelt tapet.
Showroomet er lavet som en stor moderne produktionshal med 5 meter til loftet og 7 kæmpe nordvendte ovenlysvinduer, så der sikrer det rigtige indirekte lys.
Et stort lager støder op til showroomet med forbrugsvarer og reservedele, der sikrer, at teknikerne hurtigt kan komme og servicere on site.
Fleksibel indretning til mange formål
Hele bygningen er indrettet til at kunne rumme forskellige aktiviteter. En café skal bruges til frokost, arbejde og aftensarrangementer og invitere til at medarbejdere kan arbejde der i grupper eller alene.
Lars Nikolajsen fortæller: – Det har været en drøm fra dag 1 at bygge vores eget, og det er muligt nu. Vi fremtidssikrer de næste 10 år ved at lave en lækker og moderne arbejdsplads, indrettet som fremtidens arbejdsplads, og han fortsætter – Domicilet opfylder et ønske om, at kunne skabe de perfekte rammer for virksomheden og medarbejderne, 100% tilpasset os, og hvor den smagfulde moderne indretning er attraktive for jobsøgende, ligesom den geografiske placering.
I kontoret er der flyverpladser. Det vil sige, at medarbejderne selv kan vælge, hvor de har lyst til at arbejde. I praksis kan en medarbejder vælge at sidde ved et skrivebord om formiddagen og i et loungeområde om eftermiddagen. Eller i showroomet afhængig af, hvad der passer bedst ind i arbejdsopgaverne. Der er i det hele taget mange mødepladser og samlingssteder i bygningen, som indbyder til kreativ tænkning.
Den geografiske placering er velvalgt. Bygningen har luft og lys omkring sig. Der er højt til loftet (4 og 5 meter) og fra de store vinduer, der kendetegner hele bygningen, er der udsigt til skov og marker.
Lars Nikolajsen glæder sig til at flytte ind: – Vi glæder os til at begynde at bruge det og bruge mulighederne. Til at udvikle på de nye muligheder, som vi får for bedre kundeservice, kunde samarbejde og medarbejderpleje” og han tilføjer: – og så glæder vi os til at vise det frem for vores kunder, samarbejdspartnere og leverandører til et åbent hus. Datoen er dog ikke fastlagt endnu.